Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.02.2012 16:58 - Стихче, предизвикано от любима песен
Автор: idealist Категория: Изкуство   
Прочетен: 14595 Коментари: 0 Гласове:
45


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
   Не знам дали ви се е случвало. Предполагам, че да. Някоя хубава песен или музика да ви провокира да напишете нещо.
   Ето какво се получи при мен. Дано ви хареса :)
Ако не - поне ще чуете песента :)))

ВОЙНИКЪТ НА ЩАСТИЕТО

 

Ти помниш ли историите,

Които често ти разказвах?

За хората, света и зодиите...

И снимките, които ти показвах?

 

Кръстосах много градове

И скитах, мечтаейки за нас.

И молех упорито всички богове -

Безмълвно, а понякога на глас.

 

И тъй, във търсене на новото,

Животът ми отмина, доближи

До старостта и до отвъдното,

Където пак ще търся твоите очи.

 

Но песните, с които теб рисувам,

Все тъй с наслада слушам и сега.

Отново сгушена до мене те сънувам

Или пък бягаща към бързата река...

 

Звукът на вятърните мелници,

С които често борех се напразно

И всичките ония мои странности,

Които ти приемаше безгласно.

 

Надявам се така да ме запомниш -

Като войникът, търсещ щастието.

Като един обичащ хората бездомник,

Така и не открил за двама ни безсмъртието.







Гласувай:
46



1. ivankalilova - Поздрави и благодарности сърде...
15.02.2012 17:03
Поздрави и благодарности сърдечни,за хубавото стихо, и за любимата песен!
Нежна и спокойна вечер!:)))
цитирай
2. boristodorov56 - Това е като винт забит с чук! Би ...
15.02.2012 17:04
Това е като винт забит с чук!

Би ли приел чистосърдечно поздрав и съвет?
Оправи ритъма му и ще звучи страхотно.
цитирай
3. анонимен - палечка
15.02.2012 17:07
Но песните, с които теб рисувам,
Все тъй с наслада слушам и сега.
Отново сгушена до мене те сънувам
Или пък бягаща към бързата река...

свят ми се завива от бързите реки :))))
цитирай
4. lidislidis - На мен ми хареса!:)
15.02.2012 17:12
Нежно и искренно е .
Поздрави!
цитирай
5. анонимен - Благодаря, войнико!
15.02.2012 17:19
Поздрави!
цитирай
6. idealist - :)
15.02.2012 17:21
ivankalilova написа:
Поздрави и благодарности сърдечни,за хубавото стихо, и за любимата песен!
Нежна и спокойна вечер!:)))

Благодаря ти :) И на теб!
цитирай
7. idealist - Разбира се
15.02.2012 17:22
boristodorov56 написа:
Това е като винт забит с чук!
Би ли приел чистосърдечно поздрав и съвет?
Оправи ритъма му и ще звучи страхотно.

Приемам и поздрава, и съвета ти. Опитай се бавно да го четеш - тогава ритъмът е добре, поне за мен.
цитирай
8. idealist - "Или пък бягаща от бързата река" :)
15.02.2012 17:24
анонимен написа:
Но песните, с които теб рисувам,
Все тъй с наслада слушам и сега.
Отново сгушена до мене те сънувам
Или пък бягаща към бързата река...

свят ми се завива от бързите реки :))))

И така става - специално за хора със световиене :)
цитирай
9. анонимен - Ех,ти войниче,войниче на щастието-
15.02.2012 17:25
бива си те определено-звучиш искрено и много спонтанно-
много ми хареса:)))
цитирай
10. idealist - lidislidis, анонимен_5
15.02.2012 17:25
Приятно ми е, че сте наминали :)
цитирай
11. idealist - Поласкан съм
15.02.2012 17:26
hloris написа:
бива си те определено-звучиш искрено и много спонтанно-
много ми хареса:)))

от оценката ти, благодаря! :)
цитирай
12. boristodorov56 - Тънкостта не е в скоростта на четене.
15.02.2012 17:30
idealist написа:
boristodorov56 написа:
Това е като винт забит с чук!
Би ли приел чистосърдечно поздрав и съвет?
Оправи ритъма му и ще звучи страхотно.

Приемам и поздрава, и съвета ти. Опитай се бавно да го четеш - тогава ритъмът е добре, поне за мен.



Наслагай ударенията на думичките и ще ти се изясни.
цитирай
13. silwiqna - Поздрави!
15.02.2012 17:30
И написаното и песента си заслужават! :))
цитирай
14. idealist - Дай ми някой твой стих,
15.02.2012 17:35
boristodorov56 написа:
idealist написа:
boristodorov56 написа:
Това е като винт забит с чук!
Би ли приел чистосърдечно поздрав и съвет?
Оправи ритъма му и ще звучи страхотно.

Приемам и поздрава, и съвета ти. Опитай се бавно да го четеш - тогава ритъмът е добре, поне за мен.

Наслагай ударенията на думичките и ще ти се изясни.

ако искаш, за сравнение?
цитирай
15. idealist - Благодаря :)
15.02.2012 17:36
silwiqna написа:
И написаното и песента си заслужават! :))

Без песента нямаше да има стихчето, да.
цитирай
16. valmont - никак не разбирам от поезия
15.02.2012 17:40
но Вие май ще станете един от малкото ми любими поети.
Поздравления!
цитирай
17. idealist - Хахаха,
15.02.2012 17:43
valmont написа:
но Вие май ще станете един от малкото ми любими поети.
Поздравления!

чувството ми за скромност не ми позволява да Ви отговоря "Напротив, това означава, че разбирате!" :)))
Благодаря, колега! :)
цитирай
18. idealist - И ти! :)
15.02.2012 18:02
friendly1 написа:
И на мен много ми хареса! Продължавай в същият дух! Поздравления!

Нали може да те цитирам? :)
"Аз съм хванала сламката крехка,
и се боря да плувам в живота…
И не считам , че някаква грешка-
ще ме тласне във друга посока…"
цитирай
19. jabalka - Привет!
15.02.2012 18:03
Хайде на пързалката и аз!
Ще бъда кратка- Почетох, послушах, прочетох, харесах!
Поздрави от мене! Човек винаги стои добре в което и да е общество когато е естествен!
цитирай
20. idealist - :)
15.02.2012 18:05
jabalka написа:
Хайде на пързалката и аз!
Ще бъда кратка- Почетох, послушах, прочетох, харесах!
Поздрави от мене! Човек винаги стои добре в което и да е общество когато е естествен!

Важно е да бъдем себе си, да. Благодаря ти! :)
цитирай
21. shining - Блгодаря за интереса!
15.02.2012 18:52
Оценявам стихчето и не си мисля за ритъма, честно казано. Аз съм си аматьор и в тази връзка- в първия ми постинг тук написах и аз нещо по текста на тази песен, което не държа някой да ми го оценява- просто беше спонтанно и аз си го харесвам точно заради това. Ето го:

Авантюрист

Ти много пъти си била във плен
На разкази за мойте авантюри
Очаквах страстно тоя ден
Как ще ти пея аз потпури
А ти би седнала до мен
С копнеж в очите ти стаен
И моят отговор е предопределен
Но остарявайки със времето и мойте песни
Ще спомням аз за дните си чудесни
И глухо ехо ще дочувам във мъглата:
“Авантюрист си и това ти е съдбата”
А колко пъти странствал съм насам натам
И лутайки се сам във тъмнината
Дали съм търсил нещо ново аз не знам
Но чувствах те, усещах те в студа и тишината
И вярвах, че това си ти
Съвсем като във моите мечти
Но ярка светлина ме заслепи
И в миг отново сам ме приземи
И остарявайки със времето и моите песни
Отново преживявам дните си чудесни
И чувам ехото в мъгла и тишина:
“Авантюрист си и това ти е съдба”
За миг послушай, чуй и ти:
“Авантюрист съм и това ми е съдбата”

Поздрави!
цитирай
22. estirbg - "Така и не открил за двама ни безсмъртието."...
15.02.2012 19:13
Но аз, щастлива съм, приятелю, че го намерих,
подритвано било от теб, от мен,
подминато презряно в ежедневието,
над нас то бдяло е - и нощ, и ден.
Макар в стиха да се оплитам,
приканвам те, ела при мен,
от извора на живата вода опитай,
в безсмъртие и в радост ще си обновен....
:))
цитирай
23. boristodorov56 - 4. idealist - глупаво е - да сравняваш различни стихове
15.02.2012 19:27

Разбирам намека ти.

Потърси назад в блога ми и ще откриеш - може би през 2009 год. са публикувани.
цитирай
24. idealist - Прав си :)
15.02.2012 19:43
shining написа:
Оценявам стихчето и не си мисля за ритъма, честно казано. Аз съм си аматьор и в тази връзка- в първия ми постинг тук написах и аз нещо по текста на тази песен, което не държа някой да ми го оценява- просто беше спонтанно и аз си го харесвам точно заради това.
“Авантюрист съм и това ми е съдбата”
Поздрави!

Пък и "Който ПИШЕ - зло не мисли!", нали? :)
цитирай
25. idealist - Това за Живата вода
15.02.2012 19:45
estirbg написа:
Но аз, щастлива съм, приятелю, че го намерих,
подритвано било от теб, от мен,
подминато презряно в ежедневието,
над нас то бдяло е - и нощ, и ден.
Макар в стиха да се оплитам,
приканвам те, ела при мен,
от извора на живата вода опитай,
в безсмъртие и в радост ще си обновен....
:))

ми е любимата част! :)
Благодаря, че си прочела, пак заповядай!
цитирай
26. idealist - :)
15.02.2012 19:52
boristodorov56 написа:

Разбирам намека ти.
Потърси назад в блога ми и ще откриеш - може би през 2009 год. са публикувани.

Радвам се, че си го разбрал :)
цитирай
27. mariniki - често се случва хубавата музика
15.02.2012 19:59
да вдъхнови поетите...или пък по хубави стихове
композиторите да напишат и вълшебната си музика...
и това е най-красивото докосване на талантите..
хубаво стихотворение...поздравявам те..
цитирай
28. idealist - Радвам се,
15.02.2012 20:02
mariniki написа:
да вдъхнови поетите...или пък по хубави стихове
композиторите да напишат и вълшебната си музика...
и това е най-красивото докосване на талантите..
хубаво стихотворение...поздравявам те..

че ти харесва :) Поздрави и от мен!
цитирай
29. анонимен - . . . . o ново стихотворение. . . нима ...
15.02.2012 20:04
.... o ново стихотворение... нима поета се събужда отново в теб??? Хареса ми!
цитирай
30. idealist - Не знам?
15.02.2012 20:06
анонимен написа:
.... o ново стихотворение... нима поета се събужда отново в теб??? Хареса ми!

Събужда ли се? :) :Р
цитирай
31. kykowsky - Трябва Полигор да направи литер...
15.02.2012 20:15
Трябва Полигор да направи литературен анализ - види ми се доста елментНеарно!
цитирай
32. idealist - :)
15.02.2012 20:19
kykowsky написа:
Трябва Полигор да направи литературен анализ - види ми се доста елментНеарно!

Е, то не е за чак толкова възвишени души, като твоята :) Пусни си песента - може тя да ти хареса.
цитирай
33. yuliya2006 - ДА ПУСНЕШ ДУХА ОТ БУТИЛКАТА И ЕТО. . ...
15.02.2012 20:51
ДА ПУСНЕШ ДУХА ОТ БУТИЛКАТА И ЕТО..ЧУДЕН СТИХ..ДОКОСВАЩ!

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
34. hristo27 - Лично на мен много ми хареса. Може ли ...
15.02.2012 21:00
Лично на мен много ми хареса. Може ли един въпрос в рамките на шегата:

Ако тази славна група решат да направят редакция на песента си, без да ти се обадят, ще ги съдиш ли за авторско право? :)))
цитирай
35. idealist - :)
15.02.2012 21:02
yuliya2006 написа:
ДА ПУСНЕШ ДУХА ОТ БУТИЛКАТА И ЕТО..ЧУДЕН СТИХ..ДОКОСВАЩ!
С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ

Благодаря ти :)
цитирай
36. idealist - Хахахах,
15.02.2012 21:03
hristo27 написа:
Лично на мен много ми хареса. Може ли един въпрос в рамките на шегата:
Ако тази славна група решат да направят редакция на песента си, без да ти се обадят, ще ги съдиш ли за авторско право? :)))

Ице, разсмя ме истински :))) Дет се вика - даже бих им дал някой лев, за да го откраднат! :)))))
цитирай
37. анонимен - :) не е лошо
15.02.2012 21:46
:) не е лошо
цитирай
38. анонимен - Цар си! Страхотно!
15.02.2012 21:50
Цар си! Страхотно!
цитирай
39. idealist - анонимен_38, kushel
15.02.2012 22:33
10х! :)
цитирай
40. анонимен - Хубави стихове и вълнуваща песен!
15.02.2012 22:38
... И ако ритъмът на стиховете съответства на музикалния ритъм - чудесно!
цитирай
41. idealist - Това беше
15.02.2012 22:47
анонимен написа:
... И ако ритъмът на стиховете съответства на музикалния ритъм - чудесно!

просто плах опит за художествен превод на внушението от песента и лириката й :)
Благодаря ти :)
цитирай
42. monaliza121 - Поздрав!:))
16.02.2012 09:03
Заставам "мирно" на тази песен и уважавам смелостта на твоите усещания:))
цитирай
43. borjanmljakov - Слабичко.
16.02.2012 11:07
.
цитирай
44. анонимен - Тоа задминъ пуитесите. Пази Боже българин като пропише.
16.02.2012 11:19
[quote Слабичко. [/quote]

Много елементарно и напълно неграмотно като стилистика и структура.
цитирай
45. neprosvet - Елементарна ли съм?! Неграмотна ли сам?! Незнам...
16.02.2012 12:09
Много често те чета и сега ще си напиша, че ми хареса и стихото и клипчето, които оставиха в сетивата ми приятно усещане!
Поздрави! Хубав ден, лиричен Идеалист!:)))
цитирай
46. demonwind - Страхотно!
16.02.2012 12:48
И аз понякога сядам и драсвам нещо, когато някоя песен ме разтърси из основи ;)
Ето две от последните ми вдъхновения:
http://www.youtube.com/watch?v=bvXL2JoxYAk (това е норвежката версия, има я и на руски)
Чаши да вдигнем заедно и да не забравяме
всички онези, които са ги вдигали с нас.
Да си спомним как южния вятър брули ни,
платната опъва и ни връща назад.

Нека си спомним за небето призрачно, черно,
броните, потъващи в дълбоката тъмна вода,
как ечи в мъглата гъста вика наш победен,
проехтял след битката над вълните в ранния час.

На тези, които не ще се върнат нивга обратно,
в двора на църквите гробовете им празни стоят,
а песента тиха звучи и лекува старата рана
и нищо не ще ни отклони от родния път!

Отново вятърът опъва силно платната сред мълнии,
отново вражеска кръв мечовете ни ще обагри завчас.
И ако ни е писано да не се вече нивга завърнем
Вдигнете в тоз час високо пълни чаши за нас!

И нещо не толкова лирично ;)
http://www.youtube.com/watch?v=1qcLPIu-aRE
Последният щурм

В среднощната мъгла сенки танцуват,
Прославят навеки името Сатана,
В дива омраза неуморно лудуват
Прегърнати завинаги в тишина.

Прииждат ордите, ездачи на съдбата,
Поени с християнска кръв.
Утре ще ловуват те души на децата
Отвъд горите на Мрака, със дяволска стръв...

Война до смърт, до края на света.
Проливайки нечестивата кръв,
Призовавайки силата на Вечността
Ще се изправи водачът им пръв.

От олтара си отваря той вратата на Мрака,
За сетна битка срещу лъжата.
Нашият ден не може вече да чака!
Грешните ще усетят силата на Рогата.

Третиран като проклет от своя Бог
Принцът на Мрака отново е силен,
За последен път от своя черен чертог
Царството християнско в огън ще срине.

Знакът на омразата напред ще ни води,
Синовете на мрака не ще се сломят.
Черни души навред по Земята ще бродят
И с черен пламък вековни лъжи ще горят.

Изправен на коня си, излязъл от Ада,
Господарят ще гледа пожара навън
Щурм на победата, на последна награда
Преди да заспи мъртвешкия сън.

Това беше разказ за битка последна,
Война срещу лицемерие и лъжи.
Война с душевна тъмнина непрогледна,
Война, чийто огън във Вечността ще гори!
цитирай
47. анонимен - :)
16.02.2012 13:04
Като ви гледам в най-коментирани как сте подредени смятам че се е
получила една обективна класация на мъжете в блога. Първи е 777, неоспоримо, след това си ти и накрая :) то се знае кой.
цитирай
48. анонимен - палечка
16.02.2012 13:36
idealist написа:

И така става - специално за хора със световиене :)

А днес, ми се зави свят от всички "поети" които са коментирали тук, то бива талант, то бива чудо!
цитирай
49. idealist - neprosvet, demonwind
16.02.2012 13:43
Благодаря ви! :)
цитирай
50. idealist - Мляков,
16.02.2012 13:45
borjanmljakov написа:
.

Ако на теб ти беше харесало - щях да се притесня, наистина :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: idealist
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3799951
Постинги: 444
Коментари: 6971
Гласове: 20400
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930