Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.11.2012 14:34 - Птицата
Автор: idealist Категория: Поезия   
Прочетен: 6327 Коментари: 15 Гласове:
38


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg




     Има една малко известна у нас песен на "Песняри" - "Викът на птицата" се казва. Текстът й е по стиховете на поета Юрий Рыбчинский. Емоцията на тази песен ме преследва от доста години. Бях много силно впечатлен още първия път, когато я чух. И днес написах нещо. То не е превод на текста, а по-скоро следва сюжета на песента. Не знам дали ще ви хареса. На мен просто ми олекна след като го написах...
    Ето го:


П Т И Ц А Т А

 

По мотиви на Юрий Рибчински

 

Изгаряше го дива, сляпа ревност.

Душата му се гърчеше до смърт.

И нямаше за чувството му тленност -

Разяждаше до корен цялата му плът.

 

Той знаеше, че е могъщ вълшебник.

И дълго чуди се какво да избере.

Разлистваше магическия си учебник

Докато не разбра какво да нарече...

 

Дали любимата във камък да превърне -

За да посяда там привечер ревността му?

Дали като дърво да я накара да осъмне –

В чиято сянка да се крие гордостта му?

 

Или пък чаша от снагата да извае -

За да отпива с нея от страстта гореща?

Или поток, скалата що дълбае –

За да отнася бързо мъката човешка?

 

Умислен той се вглеждаше в небето

И там намери отговорът верен –

Да бъде птица тя... Да рее над полето -

Красива, недостъпна, ненамерена...

 

Възмездието му да носи на крилата си

За своите лъжи и за неверността си.

Да отнесе на края на света и красотата си

За да не го преследва вечно и в съня си...

 

Превърна я в голяма, силна птица.

И пусна я да отлети на воля.

А сам затвори се като във гробница

За да не вижда другите щастливи хора...

 

С годините стопи се ревността му.

И болката, и любовта – отминаха.

Събираха се често със приятели

Пируваха до утрин пред камината...

 

Понякога донасяха му вести за любимата

Как бродела безцелно над моретата

И как при него да се върне искала

Във стария си облик – за да го обичала...

 

И ето че веднъж, след лов успешен,

Донесоха му те убита птица.

Позната стори му се, гледаше унесен

На раната й, зееща в гърдите...

 

Крилото й прекършено висеше,

Но пак се виждаше, че е красива.

Погледна във очите й и се потресе –

Видя във тях забравената си любима...

 

Отново бяха заедно, помисли си...

И сякаш нещо стисна го жестоко

За гърлото... Не спря сълзите си,

А коленичи и се преклони дълбоко...

 

Остана дълго...свел глава

Пред мъртвата крилата годеница

И молеше за прошка любовта

Която тъй безумно бе превърнал в птица...

 

Не бе могъл да й прости, а него?

Кой може него да прости, че я уби?

Нима сега ще бъде вечно негова?

Прегърна птицата и изведнъж се вкамени...



   Ето ви и песента:







Гласувай:
39



1. seasonofthewitch - Много е тъжно, господин Идеалист.
24.11.2012 14:48
Много е тъжно,господин Идеалист.
цитирай
2. idealist - Ами
24.11.2012 14:52
seasonofthewitch написа:
Много е тъжно,господин Идеалист.

това е идеята, да...
цитирай
3. idealist - Нищо, че е тъжно
24.11.2012 15:06
friendly1 написа:
Харесах! Пиши!
Поздрави!

Някак пречистващо ми подейства...
Благодаря ти! :)
цитирай
4. slaveq1000 - Чудесно е!!! Вълнуващо!.....
24.11.2012 15:13
Чудесно е!!! Вълнуващо!.....
цитирай
5. miaa - Много силен и красив стих! Поздравления, г-н Идеалист!
24.11.2012 15:17
Благодаря, за хубавия постинг!
цитирай
6. idealist - slaveq1000, miaa
24.11.2012 16:18
Благодаря ви и аз, че наминахте :)
цитирай
7. zabavnata - И на мен ми хареса!
24.11.2012 16:21
Много истинско, а същевременно звучи като легенда за синята, силна птица, вечна като самата любов. Кой би могъл да е щастлив, ако я убие?
Пиши, а пък ние с удоволствие ще четем.
Поздрави!
цитирай
8. idealist - Дааа,
24.11.2012 16:35
zabavnata написа:
Много истинско, а същевременно звучи като легенда за синята, силна птица, вечна като самата любов. Кой би могъл да е щастлив, ако я убие?
Пиши, а пък ние с удоволствие ще четем.
Поздрави!

Ревността може да ни изяде докрай понякога...
цитирай
9. анонимен - И текста и песента са страхотни.
24.11.2012 17:04
И текста и песента са страхотни.
цитирай
10. idealist - Песента
24.11.2012 18:41
kushel написа:
И текста и песента са страхотни.

направо стиска за гърлото...
цитирай
11. carlson - Много, много ми хареса...
24.11.2012 21:59
...като всички твои постове, които съм прочела, но това просто ме закова!
Адмирации, отново :) Останах без думи.
Хубава вечер и благодаря, че направи и моята такава...
цитирай
12. musicriver - !
24.11.2012 22:27
Много ми хареса!
Поздрав от мен с това....

Sad Beautiful Piano Cello music
http://vbox7.com/play:2451a1af

Някак ми асоциира тази музика с мислите
за полет на самотна птица.... и написаното,
което много много ми хареса....
Поздрави!

river
цитирай
13. idealist - :)
25.11.2012 01:25
carlson написа:
...като всички твои постове, които съм прочела, но това просто ме закова!
Адмирации, отново :) Останах без думи.
Хубава вечер и благодаря, че направи и моята такава...

Заповядай отново, ще ми е приятно!
цитирай
14. idealist - Красива музика!
25.11.2012 01:26
musicriver написа:
Много ми хареса!
Поздрав от мен с това....
Sad Beautiful Piano Cello music
http://vbox7.com/play:2451a1af

Някак ми асоциира тази музика с мислите
за полет на самотна птица.... и написаното,
което много много ми хареса....
Поздрави!
river

Благодаря за поздрава! :)
цитирай
15. ptica - Прекрасно и силно въздействащо. Това стихотворение ми напомни за едно мое стихотворение, дано ви хареса.
06.03.2013 09:36
Птица

Спрях да се смея, Господи,
Спрях да се смея.
В асма превръщат се дните ми,
Под асма не живея.
И буца заседна в гърдите ми,
И буца от пръст покосена.
На две се разцепи от „тихо е”,
На две от стрела изявена.
Червено-кално е от почвата разорана,
Червено-кална е кръвта в сърцето.
Червено-кално се стича на струйки в мене.
Червено-кално е, как да се смея,
червено-кално е
след дъжда на земята.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: idealist
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3784242
Постинги: 444
Коментари: 6971
Гласове: 20400
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031