Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.01.2012 11:00 - Защо лъжат Кристалина и Плевнелиев?
Автор: idealist Категория: Политика   
Прочетен: 10109 Коментари: 30 Гласове:
25

Последна промяна: 23.01.2012 11:03

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
   Или по-скоро въпросът трябва да звучи така - Евростат ли ни лъже или тези двамата? Копирам ви разсъжденията по темата на Валери Найденов в "24 часа", а вие съдете сами.
  Защо го правя ли? Ами, за да покажа за пореден път технологията за промиване мозъците на хората. Как властта се опитва да ни внуши чувството за вина. Вина за това, че си позволяваме да сме още живи. А внушаването на вина е стар и изпитан трик за психологическо въздействие. Няма по-лесен начин от него, ако искаш да подчиниш някого на волята си. Внуши му, че е виновен и - нямаш грижи после.

"Тронната реч на новия президент Росен Плевнелиев претърпя и удари, и музикални форми, но интересно защо никой не се вгледа в числата. А тъкмо те крещят за това, което думите премълчават.

Г-н президентът каза: "Ето как виждам България през 2020 година. Сега доходът на българския гражданин е 43% от средния за ЕС - през 2020 г. е не по-малко от 60%." По-нататък в речта се споменава, че у нас производителността е едва 20 на сто от европейската. Какъв е изводът според вас?

Малко по-директно го казва г-жа Кристалина Георгиева във в. "Труд". Цитирам целия абзац:

"В България мнозина се тревожат, че изоставаме от други европейски страни по доходи - 44 на сто от средното в ЕС. Според мен трябва много повече да се притесняваме, че имаме 20% от производителността на труда на Европа."

Какво говорят тези числа? Ако доходът на българина е цели 44 на сто от средноевропейския, а производителността му е едва 20 на сто, значи той получава два пъти повече пари, отколкото е заслужил. Следователно трябва да си наляга парцалите, да работи двойно, а не да мрънка и да стачкува.

Вероятно един и същ екип от елитни експерти забърква омлета от статистики, с който двамата политици канят народа на закуска. Ако готвачите на числа бяха някакви прости селяни, веднага щяха да възкликнат: "Как така 44 на сто? Ами аз къде съм тръгнал на гурбет, като с 44 на сто от европейската заплата мога да си живея бей гиби в родната махала?"

И наистина, при 44 на сто от европейския доход човек трябва да е сексуално фрустриран, за да се откъсне от топлия хълбок на булката - само разходите за пътуване, жилище и устройване изяждат допълнителните 56 на сто. Да не говорим за стреса от социалния срив. Когато е спал по немските паркинги, г-н Плевнелиев не може да не го е опознал. Българският гурбетчия е инженер, който отива да бере праскови или маслини - и пак изкарва 4 пъти повече, отколкото в България.

Съпоставимите числа за доходите трудно се намират и още по-трудно се пресмятат, така че всеки експерт може да си ги изсмуче от пръстите, без да му мигне окото. Затова аз препоръчвам един надпартиен експерт - страницата в сайта на Евростат, която показва "средния изравнен нетен доход" по държави, изчислен чрез сложните европейски методи: http://appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/show.do?dataset=ilc_di02&lang=en.

Според нея средният доход за ЕС 27 през 2010 г. е бил 6674 евро на глава от населението, докато за България е бил 1274 евро. Делим едното на другото и се оказва, че доходът на българина е точно 19% от средното за Европа, и то след като се приравни с коефициент за покупателната сила на заплатата му според правилата на европейската статистика. Хайде, да го кажем 20% за по-прегледно.

Откъде ли експертите на г-н Плевнелиев и на г-жа Кристалина Георгиева са взели това 44 (43) на сто? Не знам, сигурно има и такива сметки. Но в Евростат единственото подобно число за България е "брутен продукт на глава от населението" - най-общият показател за производителността: http://epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/table.do?tab=table&init=1&plugin=1&language=en&pcode=tec00114.

Та ако признаем Евростат за някакъв авторитет, оказва се, че съотношението между производителността и дохода на българина не е 20:44, а 44:20. Значи не е вярно, че получаваме два пъти повече от заслуженото, а тъкмо обратното - дават ни над два пъти по-малко, отколкото ни се полага според европейската практика.

Хората не може да не усещат тази инверсия. Затова те доста иронично приемат димящата паница зелен хайвер, че до 2020 г. ще станем 60 на сто европейци. Или например двуцифрения растеж, за който г-н Дянков често мечтае на глас. Или онези 800 дни."

www.24chasa.bg/Article.asp





Гласувай:
25



1. pantaleev - Зарекох се да не го коментирам новичкият
23.01.2012 11:21
Но не мога да се въздържа. Росенчо ни разказа една приказка. Как ще цъвнем и вържем през 2020 година. Как младите хора няма да емигрират и тем подобни и тем подобни. Силно се надявам този човек да не ръководи държавата като частна фирма на Бойко Борисов и на американските интереси. Ако пет години ще дава акъл на подрастващите че трябва да стават бизснесмени и други тем подобни сме загубени. Плюс това мандата му изтича преди 2020 година и не е ясно дали ще има втори мандат, както не е ясно че утре ще има ГЕРБ и дали няма Бойко Борисов да е премиер само на Банкя и изритам от незаслуженият му пост на премиер.
Кристилина пък е една мазна леличка. Тя също е имала вземане даване с БКП както и Росенчо, както и леля Цецка и прочие. Тръгнала да спасява сумалийците и хич не и пука за България. Смешна женичка я, която трябва да благодари за големият гаф на Румяна Желева за да се нарича сега комисар. То кучето от онзи филм Комисар Рекс е превъзхожда 100 пъти и 100 пъти повече заслужава титлата комисар от тази трътлеста леличка.
цитирай
2. idealist - pantaleev
23.01.2012 11:23
То е ясно тези двамата чии интереси ще защитават у нас. Но по такъв елементарен начин да лъжат българите - срамна работа!
цитирай
3. pantaleev - idealist
23.01.2012 11:30
Е ти как мислиш че Росен стана президент - честно ли? :D
Той една време лъжеше че няма да става президент, ама стана. Лъжеше че няма нищо общо с БКП, а е бил комсомолски секретар в Сандански, мисля си че сега лъже че няма слуша Бойко Борисов и ще бъде независим. За Бога, това хюмне не знаеше къде се намира вчера като стъпи на червеният килим пред погледите на остатъка от армията ни. Надали някога е сънувал че ще бъде президент, и ако беше човек на място щеше да потъне от срам от думите на Борисов че който и да предложи ГЕРБ щял да стане президент. Това на прост език и на четири очи между двамата значи - " Ей мрънкащо нищожество, аз те направих президент и ще ме слушаш или искаш един шамар". Ей т ва е :(
цитирай
4. анонимен - Това се нарича лошо преразпределение.. От което се получава лош индекс по Дейни
23.01.2012 11:32
Това е вярно. Но нека погледнем и други числа.. Примерно средната заплата във Финландия и БВП на тях и на нас. Може и с Германия, Франция. Във Финландия средната заплата е 2700долара при БВП на човек 36000долара.. При нас БВП е към 12000долара може и повече.. Тоест три пъти по-малко.. Значи тук средната заплата трябва да е 900долара.. А тя е 300долара.. Както и да е.. Тук говоря за заплати.. В статията става въпрос за доходи. Тоест средният доход на всеки българин - като са включени и безработните. Но е интересно че са обърнали числата.. Наистина всички десни лъжат за да постигнат най-доброто за банкерите и олигарсите..
цитирай
5. idealist - Даааа,
23.01.2012 11:34
pantaleev написа:
Е ти как мислиш че Росен стана президент - честно ли? :D
Той една време лъжеше че няма да става президент, ама стана. Лъжеше че няма нищо общо с БКП, а е бил комсомолски секретар в Сандански, мисля си че сега лъже че няма слуша Бойко Борисов и ще бъде независим. За Бога, това хюмне не знаеше къде се намира вчера като стъпи на червеният килим пред погледите на остатъка от армията ни. Надали някога е сънувал че ще бъде президент, и ако беше човек на място щеше да потъне от срам от думите на Борисов че който и да предложи ГЕРБ щял да стане президент. Това на прост език и на четири очи между двамата значи - " Ей мрънкащо нищожество, аз те направих президент и ще ме слушаш или искаш един шамар". Ей т ва е :(

и моите очаквания са, че ще продължи да бъде послушкото на бат Бойко и на немските си господари. Както е Дянков на американските си.
цитирай
6. idealist - Както казва народът -
23.01.2012 11:36
анонимен написа:
Това е вярно. Но нека погледнем и други числа.. Примерно средната заплата във Финландия и БВП на тях и на нас. Може и с Германия, Франция. Във Финландия средната заплата е 2700долара при БВП на човек 36000долара.. При нас БВП е към 12000долара може и повече.. Тоест три пъти по-малко.. Значи тук средната заплата трябва да е 900долара.. А тя е 300долара.. Както и да е.. Тук говоря за заплати.. В статията става въпрос за доходи. Тоест средният доход на всеки българин - като са включени и безработните. Но е интересно че са обърнали числата.. Наистина всички десни лъжат за да постигнат най-доброто за банкерите и олигарсите..

Гледа те в очите и те лъже! :) В случая гледат в камерите :)))
цитирай
7. pantaleev - Ама приятелю
23.01.2012 11:39
Много ще се смея ако се разпадне европейският съюз както предричат някои. Няма да има с кого да се оправдават и 100 на 100 падат от власт. На тези кухи лъжи и измишлютини се крепят като цяло ГЕРБ. Ще поживеем и ще видим както казват бабите :)
цитирай
8. анонимен - Индекс на Джини - исках да кажа.
23.01.2012 11:39
Индекс на Джини - исках да кажа.
цитирай
9. idealist - Прав си, Пантелеев
23.01.2012 11:45
pantaleev написа:
Много ще се смея ако се разпадне европейският съюз както предричат някои. Няма да има с кого да се оправдават и 100 на 100 падат от власт. На тези кухи лъжи и измишлютини се крепят като цяло ГЕРБ. Ще поживеем и ще видим както казват бабите :)

Днес чета, че Бойко щял да иска оставки - заради бруталната акция срещу сем. Начкови. И щял да ги обяви заедно с Цветанов. Че то нали от Цветанов трябва да започнат оставките, ако няма да се залъгваме само?!
цитирай
10. idealist - Да, то стана ясно
23.01.2012 11:46
анонимен написа:
Индекс на Джини - исках да кажа.

цитирай
11. valmont - според мен
23.01.2012 12:34
вие нещо не сте разбрали, ето то е написано:
"Ето как виждам България през 2020 година. Сега доходът на българския гражданин е 43% от средния за ЕС - през 2020 г. е не по-малко от 60%."

Той човека е "гледачка", "вижда" нещата.
Защо му викат на това президент само не ми е ясно, но предстои да разберем.
цитирай
12. idealist - Хахаха
23.01.2012 12:37
valmont написа:
вие нещо не сте разбрали, ето то е написано:
"Ето как виждам България през 2020 година. Сега доходът на българския гражданин е 43% от средния за ЕС - през 2020 г. е не по-малко от 60%."

Той човека е "гледачка", "вижда" нещата.
Защо му викат на това президент само не ми е ясно, но предстои да разберем.

Може пък Бойко да му е казал какво ще стане :)))
цитирай
13. анонимен - Че що да не поизлъжат?
23.01.2012 15:22
Не е за първи път...Доказано е, че минават лъжите.
цитирай
14. kalinka63 - То е ясно защо лъжат.
23.01.2012 15:54
По-страшното е, че много малко са вече тези, които мислят и за лъжата, и за цифрите, и за какво ли още не.
цитирай
15. idealist - Като има кой да им се връзва, казваш
23.01.2012 16:29
анонимен написа:
Не е за първи път...Доказано е, че минават лъжите.

Тя една лъжа, повторена 100 пъти истина ставала...
цитирай
16. idealist - То при тоя ръст на неграмотните у нас -
23.01.2012 16:31
kalinka63 написа:
По-страшното е, че много малко са вече тези, които мислят и за лъжата, и за цифрите, и за какво ли още не.

скоро няма да има кой да чете, камо ли да им хваща лъжите...
цитирай
17. анонимен - Много ми е нищожен тоя. Изобщо не ...
23.01.2012 16:59
Много ми е нищожен тоя. Изобщо не мога да го възприема. Вярно, че Жельо беше жалък селяндур и жена му му допиваше ракията, ама пък тоя жена му не го брои за жив. Както сполучливо беше казал Пантича - "Чехлю".
цитирай
18. idealist - Куш,
23.01.2012 17:00
той сега май под двоен чехъл ще бъде. И в къщи, и на работа :)
цитирай
19. анонимен - Какво да му мислим...
23.01.2012 17:37
Слушали сме, слушаме и ще слушаме лъжи. Едни ще си президентстват, други ще си министерстват, пък ние...
цитирай
20. анонимен - чехльо...
23.01.2012 18:01
idealist написа:
той сега май под двоен чехъл ще бъде. И в къщи, и на работа :)


ама пък я виж домашния чехъл, как хубаво се нагласил:

"Юлияна Плевнелиева започна работа при Дилян Пеевски
Съпругата на президента ще движи интернет проектите от медийната група на Пеевски. Юлияна Плевнелиева е зарязала кариерата си в Икономедия и ще отговаря за сайтовете от групата на Пеевски. Първата дама напуснала работата си преди седмица, а след това регистрирала фирма на свое име, твърди вестникът. Вместо да се заеме със задълженията си на президентска съпруга тя продължила да се занимава с IT проекти. Офисът, в който ще работи Юлияна Плевнелиева е чисто нов, с изглед към цяла София. Тя ще има своя стая, откъдето ще следва разпорежданията на Пеевски и ще води свои отделни проекти към изданията му, посочва България Днес."

Честито на печелившите, на президента и на целокупния български народ!
цитирай
21. idealist - Брях, че бързо действа тоя Пеевски?! :)
23.01.2012 18:06
анонимен написа:
idealist написа:
той сега май под двоен чехъл ще бъде. И в къщи, и на работа :)


ама пък я виж домашния чехъл, как хубаво се нагласил:

"Юлияна Плевнелиева започна работа при Дилян Пеевски
Съпругата на президента ще движи интернет проектите от медийната група на Пеевски. Юлияна Плевнелиева е зарязала кариерата си в Икономедия и ще отговаря за сайтовете от групата на Пеевски. Първата дама напуснала работата си преди седмица, а след това регистрирала фирма на свое име, твърди вестникът. Вместо да се заеме със задълженията си на президентска съпруга тя продължила да се занимава с IT проекти. Офисът, в който ще работи Юлияна Плевнелиева е чисто нов, с изглед към цяла София. Тя ще има своя стая, откъдето ще следва разпорежданията на Пеевски и ще води свои отделни проекти към изданията му, посочва България Днес."

Честито на печелившите, на президента и на целокупния български народ!

Това не беше ли на Доган човекът? Дето с майка си забогатя ей така, от въздуха?
цитирай
22. panazea - Ако оставим настрана БВП , производителност и т.н.
23.01.2012 18:41
като ги гледах двамцата , как се целуват пред телевизора , получих киселини в стомаха , което си е сигурен знак , че има нещо гнило в Дания . Така.
Комисарката си е ясна , като вечерна роса .
А нашичкият приличаше на лакей , който искаше да се подмаже и да угоди на Европейските господари. Зер , там ще питат Кристалинчето КВО ЩО из Българско.
И нашичкият не се посвени пред цял народ да сервилничи .
Защо не каза: Тези , които доживеят до 2020 година БИХА ИМАЛИ ....
Къде ти е ,българино , достойнството?
Къде ти е , българино , защитата на националните интереси ?
Познайте , ако трябва да се вземат решения , чии интереси ще обслужват ?
цитирай
23. анонимен - е, той явно е човек на когото си иска
23.01.2012 20:52
idealist написа:

Това не беше ли на Доган човекът? Дето с майка си забогатя ей така, от въздуха?


или те стават негови хора... не знам и аз, не ги разбирам тези неща - за мишките и хората...
цитирай
24. hristo27 - Може и да сме стигнали дъното, но пък ...
24.01.2012 11:19
Може и да сме стигнали дъното, но пък още не са ни забранили да дишаме.
И това е нещо!
цитирай
25. idealist - Доста раболепно
24.01.2012 11:25
panazea написа:
като ги гледах двамцата , как се целуват пред телевизора , получих киселини в стомаха , което си е сигурен знак , че има нещо гнило в Дания . Така.
Комисарката си е ясна , като вечерна роса .
А нашичкият приличаше на лакей , който искаше да се подмаже и да угоди на Европейските господари. Зер , там ще питат Кристалинчето КВО ЩО из Българско.
И нашичкият не се посвени пред цял народ да сервилничи .
Защо не каза: Тези , които доживеят до 2020 година БИХА ИМАЛИ ....
Къде ти е ,българино , достойнството?
Къде ти е , българино , защитата на националните интереси ?
Познайте , ако трябва да се вземат решения , чии интереси ще обслужват ?

се държа той спрямо двамата еврокомисари, да
цитирай
26. idealist - Абе доста от нас и достойнството си са запазили
24.01.2012 11:26
hristo27 написа:
Може и да сме стигнали дъното, но пък още не са ни забранили да дишаме.
И това е нещо!

цитирай
27. анонимен - Много добра статия. Съгласен съм че ...
24.01.2012 12:55
Много добра статия. Съгласен съм че управляващите са лъжци и манипулатори. Всичко което казват относно икономиката на страната трябва да се подлага на съмнение. Тия просто ще ни докарат национална катастрофа.
цитирай
28. анонимен - Явно ни очаква една
24.01.2012 13:45
тежка до непоносима степен година. Защото все по-явни и нагли стават действията на всичките ни политици - и бивши, и настоящи. Имам чувството, че в по-далечен план държавата ни ще бъде затрита, най-малкото няма да е в сегашния си вид. Защото бедността става огромна, животът е без перспектива, младите и умни хора емигрират, раждаемостта намалява прогресивно /изключвам циганите/, останалите кадърни са поставени на колене и оставени на доизживяване...Българинът с малко мозък в главата си и дори с малки познания все по-ясно вижда, че е манипулиран и лъган.
Статията е много хубава, кратка и ясна. Но какво от това? Имам чувството, че тази политика е наложена от хора извън границите на България, така както изборът на всяко правителство е манипулиран и неверен. Заблуда е, че българите си избират управляващите. Последните избори показаха достатъчно ясно и категорично това. Така че... за огромно съжаление излизане от това състояние на българите няма, а и няма да има не до 2020 година, а кой знае докога. А може би територията на Б-я е отредена да стане държава на циганите? Или пък да се разкъса на парчета м/у съседите? Отговор няма и няма да има, който доживее, ще може да разбере. Само че ще бъде много късно.
цитирай
29. idealist - Анонимен-28
24.01.2012 13:52
"...Заблуда е, че българите си избират управляващите. Последните избори показаха достатъчно ясно и категорично това..."
Дали не можем на следващите парламентарни избори да покажем, че не е толкова лесно някой да подправи вота ни? Аз мисля, че можем - стига да го поискаме.
цитирай
30. idealist - Ето и линк към продължението на дебата по темата:
26.01.2012 12:56
http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1201923

"И накрая, ще си позволя да повторя как грешката в числата тласка българския политик към тотално сбъркана стратегия. Ако родните лидери наистина вярват, че у нас доходите са цели 44 на сто от средноевропейските, а производителността е едва 20 на сто, логично е да са убедени, че заплатите трябва да се орежат наполовина. Но истината е тъкмо обратната - нашите доходи са едва 20 на сто от средноевропейските, а производителността е цели 44 на сто. Затова и изводът е, че българинът заслужава два пъти по-голяма заплата.

И докато българинът взема 2 пъти по-малко от заслуженото и 5 пъти по-малко от средноевропейското, икономиката няма как да тръгне. Уважаеми лидери, сменяйте чипа и пишете нова програма 2020."
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: idealist
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3799206
Постинги: 444
Коментари: 6971
Гласове: 20400
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930