Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.02.2012 10:25 - Поредния шамар от Брюксел за кабинета на Б. Борисов
Автор: idealist Категория: Политика   
Прочетен: 11569 Коментари: 35 Гласове:
13

Последна промяна: 08.02.2012 11:24

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  След около час в ЕК в Брюксел ще бъде обявен поредния мониторингов доклад за напредъка на България в областта на правосъдието и вътрешния ред.
image

Ето какви са коментарите в някои сайтове по повод черновата на доклада:

"Според неофициалната информация за черновата на докладите Брюксел ще констатира отново слабости в правната ни система, както и в разследването на корупцията и борбата срещу престъпността.
    Очаква се в документа да бъдат отбелязани и проблеми, свързани с висшите съдебни назначения, както и липсата на развитие по важни дела, свързани с организираната престъпност. Вероятно ЕК ще обърне отново внимание и на нуждата от по-ефективно законодателство за конфискуване на незаконно придобито имущество.
    За първи път в подобен доклад ще бъдат споменати и практиките, довели до съмнения за изборни измами на последния президентски и местен вот в България."

   "Според черновата на мониторинговия доклад България е изправена пред поредната негативна оценка, защото "липсва задълбочен анализ на слабите места в правната система в България, както и в разследващите практики, свързани с борбата срещу престъпността и корупцията".
   Този път в предварителния текст липсва и редовната фраза, че Брюксел отчита "политическата воля" на правителството за реформиране.
   В десетия пореден доклад по механизма, който беше въведен единствено при присъединяването на България и Румъния в Европейския съюз, Еврокомисията продължава да настоява за по-решителни действия за реформиране на правосъдната система, борбата срещу престъпността и организираната престъпност."

   "Според информация на Mediapool българското правителството се опитва да издейства промени в документа, като особено държи да се вкара формулировката за наличие на "политическа воля" за справяне с проблемите. Такава формулировка присъства в предишните доклади на ЕК, писани след като ГЕРБ пое управлението.
   "Устремът за реформи" на правителството на ГЕРБ бе упоменат най-отчетливо в първия доклад на ЕК от 2010 г. и по-малко в следващите два.
    Според източниците на Mediapool голямо безпокойство в София предизвиква и фактът, че този път оценката за Румъния е много по-добра от тази за България."

  И нещо много интересно - тази сутрин в пряк ефир по БНТ премиерът Борисов директно обвини Цв. Цветанов и Маргарита Попова, че имат личен "принос" за този негативен доклад. Поради големите си уста и невъздържани изявления за ставащото в България. Водещата чак зяпна от удивление като чу това признание. И попита Б. Борисов дали казаното от него означава, че той не може да контролира министрите си.
image

  Цитирам Б.Б.: "Не може вътрешният министър да каже, че има мафия в съдебната власт и ние да чакаме в доклада да пише, че съдебната власт ни е наред...Помолил съм Цветанов да направи всичко възможно тази тема да се затвори...Считам, че е контропродуктивен...не спор, а война ..да се води между тези институции...Срещам неразбиране и затова има неуспех...Неразбиране от всички власти...включително моя министър...Цветанов...от правосъдния министър бившия г-жа Попова..."

  В сайта на БНТ го има цялото интервю с Б.БV от тази сутрин.

 dariknews.bg/view_article.php

www.dnevnik.bg/evropa/novini_ot_es/2012/02/08/1761585_brjuksel_predstavia_monitoringoviia_doklad_za/

www.mediapool.bg/%D0%B5%D0%BA-%D1%81-%D0%BD%D0%B5%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%B0-%D0%BE%D1%86%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F-%D0%BD%D0%B5-%D1%81%D0%B5-%D1%83%D0%BF%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%B2%D0%BE%D0%BB%D1%8F-%D0%B7%D0%B0-%D1%81%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D1%8F%D0%BD%D0%B5-%D1%81-%D0%BA%D0%BE%D1%80%D1%83%D0%BF%D1%86%D0%B8%D1%8F%D1%82%D0%B0-news189315.html

bnt.bg/bg/news/view/69662/borisov_shte_se_syzdade_direkcija_za_kontrol_na_vodoemite



Гласувай:
16



1. kentoff - Те всички толкова си могат!
08.02.2012 10:30
Та с какво Винету,партията и правителството му е по-различно от това на Станишев и Царя?
Комунист до комуниста, ченге до ченгето!
Сепуко ли да сторят?
цитирай
2. idealist - Ако ви се гледа
08.02.2012 10:35
online докладът - ето тук можете да го направите в 11.30 ч.:

http://ec.europa.eu/avservices/ebs/live.cfm?page=1
цитирай
3. idealist - Виж сега,
08.02.2012 10:37
kentoff написа:
Та с какво Винету,партията и правителството му е по-различно от това на Станишев и Царя?
Комунист до комуниста, ченге до ченгето!
Сепуко ли да сторят?

И царят, и Станишев си получиха оценката за работата си от хората на съответните избори. От 2.5 г. има ново правителство и отговорността за последните няколко доклада е изцяло негова.
цитирай
4. анонимен - Ще ти дам една Амбър смотаняк загубен
08.02.2012 10:44
Абе търтей, я се разкарай и отивай да работиш нещо. Стига си лаял по цял ден по хората и да се ослушваш само към кого да се залепиш да го смучеш като пиявица!
цитирай
5. gocho52 - Излезе,
08.02.2012 10:47
че Цецо му е виновен...
Макар че е вярно.
цитирай
6. анонимен - като го гледам тоз нашичкия
08.02.2012 10:50
Сега освен станишев и доган, и костов, и димитров са му виновни, и цвъкича, и маргиту, и медиите, и НПОтата, и евродепутатите, и Kосмоса... Само той не разбра, че ракетата му е крива... И си мисли, че като представя мисли на Монтескьо за свои, Брюксел ще му съчувства... No pasaran!
цитирай
7. idealist - То това е ясно
08.02.2012 10:53
gocho52 написа:
че Цецо му е виновен...
Макар че е вярно.

Въпросът е с какво Цецо държи Б.Б., че тоя не го маха въпреки многобройните му гафове?
цитирай
8. idealist - А, и още виновни имало, каза
08.02.2012 10:54
анонимен написа:
Сега освен станишев и доган, и костов, и димитров са му виновни, и цвъкича, и маргиту, и медиите, и НПОтата, и евродепутатите, и Kосмоса... Само той не разбра, че ракетата му е крива... И си мисли, че като представя мисли на Монтескьо за свои, Брюксел ще му съчувства... No pasaran!

НПО-тата също били виновни, защото пишели до Брюксел и те какво става у нас...
цитирай
9. idealist - Анонимен_4
08.02.2012 11:02
анонимен написа:
Абе търтей, я се разкарай и отивай да работиш нещо. Стига си лаял по цял ден по хората и да се ослушваш само към кого да се залепиш да го смучеш като пиявица!

Нещо си нервен, май? Истината и фактите ти бодат очите ли? И, понеже нямаш аргументи - давай да му кажеш на тоя да млъкне? :) Ти си поредният фен на ГЕРБ, чиято "демократична" същност лъсва в пълната си "красота". И поне олекна ли ти, след като си написа злобното анонимно коментарченце? :) Хайде, върви сега да се изкажеш "мъдро" и по други блогове. Къш от тука :)
цитирай
10. анонимен - Vaprosat e drug
08.02.2012 11:18
idealist написа:
gocho52 написа:
че Цецо му е виновен...
Макар че е вярно.

Въпросът е с какво Цецо държи Б.Б., че тоя не го маха въпреки многобройните му гафове?


kade to4no Ceco go darji B.B.? to ina4e e qsno, 4e za pari stava duma
цитирай
11. idealist - :)
08.02.2012 11:20
анонимен написа:
idealist написа:
gocho52 написа:
че Цецо му е виновен...
Макар че е вярно.

Въпросът е с какво Цецо държи Б.Б., че тоя не го маха въпреки многобройните му гафове?

kade to4no Ceco go darji B.B.? to ina4e e qsno, 4e za pari stava duma


Сигурно за най-свидното го е стиснал :)))
цитирай
12. анонимен - палечка
08.02.2012 11:30
Поне стана ясно защо М.Попова беше пратена за вицепрезидент - за да не пречи на Бойко в правителството, къде да пратим Цв. Цветанов?
цитирай
13. idealist - Хм,
08.02.2012 11:33
анонимен написа:
Поне стана ясно защо М.Попова беше пратена за вицепрезидент - за да не пречи на Бойко в правителството, къде да пратим Цв. Цветанов?


Аз мисля, че за Цветанов и шестте му апартамента много скоро ще се погрижи съдебната система
цитирай
14. анонимен - палечка
08.02.2012 11:38
idealist написа:


Аз мисля, че за Цветанов и шестте му апартамента много скоро ще се погрижи съдебната система

ти освен идеалист, явно си и оптимист :)
цитирай
15. idealist - Идеалистите
08.02.2012 11:58
анонимен написа:
idealist написа:

Аз мисля, че за Цветанов и шестте му апартамента много скоро ще се погрижи съдебната система

ти освен идеалист, явно си и оптимист :)

е нормално да са и оптимисти. За жалост, новините напоследък са все песимистични :(
цитирай
16. valmont - малко късно, но исках да чуя коментарите на ЕК
08.02.2012 12:28
и какво чета сега в доклада на Комисията?

Какво се казва в днешния доклад?
В днешния доклад се посочват редица основни промени, настъпили в отговор на препоръките от последния доклад на Комисията. Започнаха да действат новите специализирани съд и прокуратура за дела, свързани с организираната престъпност, Комисията за установяване на имущество, придобито от престъпна дейност, постигна значителни резултати, а новосъздадената Комисия за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси взе първите си решения.

Какви са следващите стъпки?
В доклада се анализират действията, предприети по отношение на препоръките, отправени от Комисията през юли миналата година. Развитието на ситуацията в България през последните месеци сочи необходимостта от по-засилени действия за изпълнение на препоръките на Комисията в редица области.
Необходимо е да бъде предприет подробен анализ на пропуските в съдебната и следствената практика по важни дела, а повишаването в длъжност и атестирането в съдебната система следва да бъде напълно прозрачно и обективно. Необходимо е да се реформира процесът за избор на Висшия съдебен съвет с цел постигане на по-голяма прозрачност и съблюдаване на етичните норми, както и като важна стъпка към основна реформа на съдебната система. Постановяваните решения и наказания по случаи, свързани с корупция по високите етажи, измами и организирана престъпност, които се разследват или които са на съдебна инстанция, трябва да демонстрират убедителните резултати, необходими за постигането на действителен възпиращ ефект.
През следващите месеци са необходими допълнителни усилия за постигането на убедителни резултати и като принос за цялостната оценка на напредъка, постигнат от България по МСП от датата на нейното присъединяване към ЕС, която Комисията ще представи през лятото на 2012 г. Комисията ще продължи да подкрепя България в усилията и за реформи.
цитирай
17. idealist - Тука да не става дума за оная приятелката на Цветанов?
08.02.2012 12:36
"повишаването в длъжност и атестирането в съдебната система следва да бъде напълно прозрачно и обективно"
Янева ли беше - дето оглави софийския градски съд?
цитирай
18. valmont - за каквото и да става въпрос
08.02.2012 12:43
Развитието на ситуацията в България през последните месеци сочи необходимостта от по-засилени действия за изпълнение на препоръките на Комисията в редица области. През следващите месеци са необходими допълнителни усилия за постигането на убедителни резултати и като принос за цялостната оценка на напредъка...

АААА И НАЙ- ВАЖНОТО!
Комисията ще продължи да подкрепя България в усилията и за реформи.

Пак звучи поносимо, английската версия е много по- зловеща...
цитирай
19. pantaleev - Много шамари за това правителство
08.02.2012 13:03
Много гафове, много несправяне с проблемите! Абе тиквинска работа. Но не мога да разбера тези тъпи анонимни и глупавата им логика - че щом не харесваме Боко Тиквата сме били червени боклуци и тем подобни. Я да си размърдат плитките мозъчета и да се опитат да мислят по веднъж в живота си. От къде идва Боко Тиквата? Бил ли е член на БКП, имал ли е книжка, целувал ли е задника на Бай Тошо. Та да видим кой червен боклук?
За жалост България се напълни с много демократчета Почовци - точно като моя литературен герой!
цитирай
20. idealist - То
08.02.2012 13:07
pantaleev написа:
Много гафове, много несправяне с проблемите! Абе тиквинска работа. Но не мога да разбера тези тъпи анонимни и глупавата им логика - че щом не харесваме Боко Тиквата сме били червени боклуци и тем подобни. Я да си размърдат плитките мозъчета и да се опитат да мислят по веднъж в живота си. От къде идва Боко Тиквата? Бил ли е член на БКП, имал ли е книжка, целувал ли е задника на Бай Тошо. Та да видим кой червен боклук?
За жалост България се напълни с много демократчета Почовци - точно като моя литературен герой!

За да си размърда нещо човек - трябва да го има. Това важи и за мозъка, прав си :)
цитирай
21. gandolfini - Не сте ли разбрали че политическия ни елит се състои от мазохисти
08.02.2012 13:33
,те ни бият шамари,шутове,и друго ,а нашите псевдополитичета от всички партии когато са на власт се кефят,изпадат в екстаз при най малкия досег с тях.Даже малко съм учуден ,защо нашите медии не показаха как като Хиларито бе в България,не дадоха как и цункат дупето нашия президент и премиер.
цитирай
22. idealist - Първото дело срещу Цветанов вече е заведено:
08.02.2012 13:49
анонимен написа:
idealist написа:

Аз мисля, че за Цветанов и шестте му апартамента много скоро ще се погрижи съдебната система

ти освен идеалист, явно си и оптимист :)

"Тодорова е завела дело срещу Цветанов, за това, че е "разгласил за нея неверни и позорящи обстоятелства, свързани както с магистратската й работа, така и с дейността й като представител на обществеността, от което са настъпили тежки последици". Тодорова не иска парично обезщетение. Ако министърът бъде признат за виновен обаче, може да бъде наказан с глоба в полза на държавата от 5000 до 15 000 лв. и с обществено порицание."

http://www.mediapool.bg/%D0%B8-%D1%86%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2-%D0%B5-%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D0%BD-%D0%B7%D0%B0-%D0%BD%D0%B5%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%B5%D0%B2%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4-%E2%80%93-%D0%B7%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B8-%D0%BD%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%B4%D0%BA%D0%B8-%D0%BA%D1%8A%D0%BC-%D1%81%D1%8A%D0%B4%D0%B8%D0%B8%D1%82%D0%B5-news189334.html
цитирай
23. kykowsky - Лично аз помня времето, когато от ...
08.02.2012 13:51
Лично аз помня времето, когато от Брюксел идваха само похвали и суперлативи от предишното правителство.
Що не го харесват идеалистите, които са малко песимисти и никак реалисти?
Отдайте заслуженото на мошето Статишев.
цитирай
24. borjanmljakov - Смятам, че е крайно време юздите на държавата да бъдат поставени в
08.02.2012 13:57
ръцете на блогера идеалист, защото остротата и правдата в постингите му ми дават увереност, че той и само той може да реши съществуващите проблеми. Пишете ми, не искате ли юздите на държавата да се дадат на блогера идеалист.
цитирай
25. idealist - Мляков,
08.02.2012 14:02
borjanmljakov написа:
ръцете на блогера идеалист, защото остротата и правдата в постингите му ми дават увереност, че той и само той може да реши съществуващите проблеми. Пишете ми, не искате ли юздите на държавата да се дадат на блогера идеалист.

ако имаш да кажеш нещо по темата - заповядай. Ако не ти харесва блога ми - не го чети.
А иначе - благодаря ти за гласуваното доверие :)))
цитирай
26. анонимен - палечка
08.02.2012 14:38
borjanmljakov написа:
ръцете на блогера идеалист, защото остротата и правдата в постингите му ми дават увереност, че той и само той може да реши съществуващите проблеми. Пишете ми, не искате ли юздите на държавата да се дадат на блогера идеалист.

Аз не съм съгласна. Не и преди идеалиста да покаже ръцете си публично. Лулата му вече сме я виждали!
цитирай
27. анонимен - И лудниците пишат на всеки три ме...
08.02.2012 15:15
И лудниците пишат на всеки три месеца мониторингови доклади за състоянието на лудите и ако имат три положителни доклада ги изписват
цитирай
28. valmont - положителни, казваш...
08.02.2012 15:40
kushel написа:
И лудниците пишат на всеки три месеца мониторингови доклади за състоянието на лудите и ако имат три положителни доклада ги изписват


Холандският министър по европейските въпроси Бен Кнапен разпространи първоначална позиция по представените днес доклади за България и Румъния:

Напредъкът е видим и в двете страни, особено в Румъния. Това е стъпка напред, но трябва да бъде направено повече. За да допусне пълноправно членство на България и Румъния в Шенген, Холандия иска да види два последователни положителни доклада, които показват устойчив и необратим напредък срещу корупцията и организираната престъпност. Очакваме да видим дали това ще е така в следващия доклад, през юли.

Само ще допълня, че говорителят на ЕК днес отказа да определи докладите като положителни или отрицателни.
цитирай
29. idealist - Направо
08.02.2012 17:44
kushel написа:
И лудниците пишат на всеки три месеца мониторингови доклади за състоянието на лудите и ако имат три положителни доклада ги изписват

като Палата № 6 и Параграф 22 едновременно станахме
цитирай
30. анонимен - brao be Boce- a razsledvaneto za Ceculiashkite aHpertuiMENTI i te li nespadat do organiziranata ot Zadnikan Zadnikano prestypna grupa s
08.02.2012 20:26
Diado Vadi Riapa

Baba Vadi Kytnik

Buda dade Pismoto na Zadnkan da go zamaje

Zadnikan Zadnikanov lije evropeiskoto dupe
цитирай
31. анонимен - Idealist , nomer 30 sam
08.02.2012 20:32
da ti kaja, 4e po mi haresaha komentarite ti ot kolkoto tozi 4eren text za tia 4erni kemiuri koito za sram i pozor na semeistvo kratunkovi se sa samoopredelili kato tikvi

spomniam se niakopi ot anonimcite, kakto men, bese napisal 4e ako premieryt ili prezidentyt na statite bil kajel dumite na Borisov po adres na za4ernenoto semeistvo, 4e trebalo da se izvini na MVERe 4e parvo jena mu i posle Hilarkata ste li da mu izderat i izbodat o4ite i go izritat ot belia dom zaradi dumite s parjolite
цитирай
32. idealist - Е, то западните лидери
08.02.2012 21:01
анонимен написа:
da ti kaja, 4e po mi haresaha komentarite ti ot kolkoto tozi 4eren text za tia 4erni kemiuri koito za sram i pozor na semeistvo kratunkovi se sa samoopredelili kato tikvi

spomniam se niakopi ot anonimcite, kakto men, bese napisal 4e ako premieryt ili prezidentyt na statite bil kajel dumite na Borisov po adres na za4ernenoto semeistvo, 4e trebalo da se izvini na MVERe 4e parvo jena mu i posle Hilarkata ste li da mu izderat i izbodat o4ite i go izritat ot belia dom zaradi dumite s parjolite

са добре школувани политици - те простотии не ръсят ден през ден :)
цитирай
33. apostapostoloff - Шамарът не е за кабинета, а
09.02.2012 05:10
за всички нас- тъповатите българи, които вече 22 години не могат да си преправят конституцията в нейната част за съдебната власт по адекватен за времето начин!
цитирай
34. idealist - Не ми е известно на мен
09.02.2012 08:42
apostapostoloff написа:
за всички нас- тъповатите българи, които вече 22 години не могат да си преправят конституцията в нейната част за съдебната власт по адекватен за времето начин!

българите да имат право на законодателна инициатива. Още по-малко за конституционни промени. Това е работа на правителството и на парламента.
цитирай
35. анонимен - Boiko e bil v s Biser da rezne lent...
09.02.2012 12:10
Boiko e bil v s Biser da rezne lenti4ka na novoto navodnenie
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: idealist
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3788126
Постинги: 444
Коментари: 6971
Гласове: 20400
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930