Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.10.2013 10:30 - Голяма истерия! :)
Автор: idealist Категория: Политика   
Прочетен: 5745 Коментари: 11 Гласове:
21

Последна промяна: 26.10.2013 08:37

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg




          В последната седмица се разрази голяма истерия по повод продажбата на земя на чужденци. То не бяха коментари, закани, протести, дебати... Вчера гледам при Ризова и Цонев също обсъждат въпроса с един депутат. И се оказва, обаче, че нито Цонев, нито Ризова са си направили труда поне да порчетат решеното от парламента. Ама иначе го обсъждат, много компетентно...
         Ще кажете - че какво ново? Ние сме майстори да си врем гагата където ни падне. Чели-недочели, разбрали-недоразбрали ние винаги имаме категорично и авторитетно мнение. Нали?
         Не, не мислете, че и аз съм против продажбата на земя на чужденци. Напротив, ЗА съм. И ще ви обясня защо. Пък вие ме съдете после :)
         Първо, наша земя и сега се продава на чужденци. На фирми на чужденци, де. Което си е едно и също на практика.
         Второ, като държава-член на ЕС ние трябва да спазваме приетите в съюза норми за свободно движение на хора, стоки и капитали. Ясно, просто и логично, нали?
         И трето, но най-важно: Продажбата на българска земя на чужди граждани от ЕС изобщо нищо не променя и не я прави по-малко българска. Ако една земя е на Иванчо, а не на Бил или на Пиер, това прави ли я повече моя? Не, разбира се. Тя си е на Иванчо, Бил или Пиер. Важното е, че е в границите на България и за тази земя важат правилата, които са установени в България с български закони. Нали? Друг е въпросът що за закони са нашите и доколко се спазват от нас самите.
        Чия точно собственост е земята изобщо не е важно, разбирате ли? Освен ако не е Ваша собственост. А тя ако е Ваша собственост - дали ще я продавате и на кого си е Ваша работа, нали? Няма какво да Ви се меси държавата.
        И още - не се ли питате защо толкова българи отиват немили-недраги да работят и живеят по чужбина, след като там нямат земя и тя цялата е чужда? Ами много просто - защото там животът е по-добър и по-добре уреден.
        И откъде въобще изникна изведнъж този проблем и тази истерия с продажбата на земя? От Сидеров, естествено. Човекът реши, че е намерил спасителната сламка за рейтинга си сред националисти и патриотари. Стратезите от ГЕРБ пък решиха, че сега им се пада още една възможност да подлеят вода на БСП и ДПС, подкрепяйки хуления от тях лидер на Атака. И така - ето ви резултатът. Пълна каша и загубено време. Вместо да се обсъждат и мислят реални мерки да си подобрим дереджето, ние се занимаваме с отдавна уреден и решен въпрос.
        Да, но това го устройва Бойко - за да каже, че след него в държавата ни е хаос. "След мен и потоп" - познато, нали? :) За радост българите в мнозинството си са реалисти и прагматици и едва ли ще се вържат.



Гласувай:
23



Следващ постинг
Предишен постинг

1. dalida - Здравей!
25.10.2013 11:03
Тези дебати са умишлено режисирани от опозицията.
Причините за тях са следните,според мен
- първо - мародерите земевладелци се надяват че като собственици на хиляди декари земя ще си взимат субсидиите макар че, не обработват цялото заявено количество земя
-второ - някои земевладелци си мислят че така ще запазят дела-земя за себе си
- трето - може би същите тези "производители" земевладелци се страхуват че, ако чужденци се захванат да произвеждат на наша земя продукция, те наистина ще работят тази земя и ще има голяма конкуренция и монополът на едрите земевладелци ще бъде безвъзвратно погубен - развален и ще увиснат в пространството като мошеници.
И сигурно има още такива сценарии,които днес просто не ми идват на ум,но съм сигурна, че ако приемат решението да продават българска земя, земеделието ще успее да си стъпи на краката, макар и с чужда помощ.
Защото като гледап по пазарите - освен гръцка, турска и румънска стока, друго няма. Българско няма,и скоро няма да има защото нашите "умни" земевладелци лъжат в количеството земя, заради големите субсидии, а не я работят изцяло.
цитирай
2. valmont - ма като Ви чете човек, колега
25.10.2013 11:07
и ще си помисли, че бсп не са гласували и те като атака и герб, пък не беше баш тъй нали?
иначе напълно подкрепям мнението Ви за свободния пазар, движение и т.н. точно в тази посока трябва да се мисли, щото нашата земя не е чак толкова невиждано безценна, само комплексите си дребнички, балкански си избиваме с тая "драма"...
цитирай
3. antikom - Оправданието с ямболския циганин, не отменя действията на БСП и ГЕРБ!
25.10.2013 11:10
И децата знаят, че земя може да си купи всеки чужденец, ако си регистрира фирма в страната.
Популисткият ход на коалицията Бсп, Герб и атАка ще коства доста на българите!
Най-после трите генерални консулства на Советская русь у нас излязаха от прикритието си и легализираха сърдечните си пристрастия.
Няма оправдание за безродниците, както и да се наричат.
Запомнете това парламентарно решение - то сложи край на една епоха в България!

цитирай
4. mt46 - Проблем е
25.10.2013 11:17
все по-голямото ни поробване от ЕС... А който е глупав и недалновиден - да си продава земята на безценица!...
цитирай
5. idealist - Да,
25.10.2013 11:27
dalida написа:
Тези дебати са умишлено режисирани от опозицията.
Причините за тях са следните,според мен
- първо - мародерите земевладелци се надяват че като собственици на хиляди декари земя ще си взимат субсидиите макар че, не обработват цялото заявено количество земя
-второ - някои земевладелци си мислят че така ще запазят дела-земя за себе си
- трето - може би същите тези "производители" земевладелци се страхуват че, ако чужденци се захванат да произвеждат на наша земя продукция, те наистина ще работят тази земя и ще има голяма конкуренция и монополът на едрите земевладелци ще бъде безвъзвратно погубен - развален и ще увиснат в пространството като мошеници.
И сигурно има още такива сценарии,които днес просто не ми идват на ум,но съм сигурна, че ако приемат решението да продават българска земя, земеделието ще успее да си стъпи на краката, макар и с чужда помощ.
Защото като гледам по пазарите - освен гръцка, турска и румънска стока, друго няма. Българско няма,и скоро няма да има защото нашите "умни" земевладелци лъжат в количеството земя, заради големите субсидии, а не я работят изцяло.

Не мога да не се съглася с аргументите ти.
цитирай
6. idealist - Виж,
25.10.2013 11:29
mt46 написа:
все по-голямото ни поробване от ЕС... А който е глупав и недалновиден - да си продава земята на безценица!...

най-големият ни поробител е собствената ни глупост като нация, според мен. А по принцип - в съвременния глобален свят няма как да сме независими и да сме си самодостатъчни. И ако ще сме обвързани с някой - нека поне да е с някой като ЕС, а не както в близкото ни и по-далечно минало...
цитирай
7. idealist - Колега,
25.10.2013 11:31
valmont написа:
и ще си помисли, че бсп не са гласували и те като атака и герб, пък не беше баш тъй нали?
иначе напълно подкрепям мнението Ви за свободния пазар, движение и т.н. точно в тази посока трябва да се мисли, щото нашата земя не е чак толкова невиждано безценна, само комплексите си дребнички, балкански си избиваме с тая "драма"...

Не знам кога и какво може да си помисли човек - всеки с особеностите си, дето се вика :) То и затова сме си интересни, де. Каква ли скука щеше да настане ако помисляхме еднакво?! :)))
цитирай
8. idealist - Чак пък коалиция,
25.10.2013 15:48
antikom написа:
И децата знаят, че земя може да си купи всеки чужденец, ако си регистрира фирма в страната.
Популисткият ход на коалицията Бсп, Герб и атАка ще коства доста на българите!
Най-после трите генерални консулства на Советская русь у нас излязаха от прикритието си и легализираха сърдечните си пристрастия.
Няма оправдание за безродниците, както и да се наричат.
Запомнете това парламентарно решение - то сложи край на една епоха в България!

Чак пък край на една епоха... Просто поредното популистко решение под натиска на улицата.
цитирай
9. skarif - Спорът е излишен.
25.10.2013 23:49
За или против, да или не- за това е трябвало да помислим, когато сме внасяли молба за членство в ЕС. Това, което се случва сега, само показва, че не сме помислили предварително за последствията от този избор, защото в ЕС има правила, има закони, които сме длъжни да спазваме. А ако искаме да преосмислим позицията си по този въпрос, намек за което е гласуването на мораториума, това е друга тема на разговор...
Казано простичко- сами сме си сложили главата в торбата...
цитирай
10. svilen75 - Браво, много добра статия.
26.10.2013 11:23
Браво, много добра статия.
цитирай
11. hristo27 - За всичко друго бих се съгласил като ...
07.11.2013 14:20
За всичко друго бих се съгласил като предтекст пазарна икономика и ЕС, но не и за земята. Купуването и от чужди бизнесмени не означава възраждане на земеделието ни, а за заробване на българина, по-жестоко и от това преди 140-150 години. Купуването на земя от чужди граждани означава откъсване на части от територията на България. Узаконяването на тази несправедливост от политиците ни, независимо дали това ще стане след 5, 10 или 15 години, ще покаже само едно - още по-голямо забогатяване на управляващите за сметка на електората си, който им е необходим само за избори.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: idealist
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3799335
Постинги: 444
Коментари: 6971
Гласове: 20400
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930