Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.06.2013 10:39 - Какви може да са мотивите за избора на Пеевски?
Автор: idealist Категория: Регионални   
Прочетен: 6343 Коментари: 17 Гласове:
29

Последна промяна: 16.06.2013 18:53

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg




    Шокът в обществото ни от избора на Д. Пеевски за шеф на ДАНС е голям и безспорен. В същото време остават неясни мотивите за този избор. Нито мотивите на Орешарски, нито мотивите на Станишев, нито мотивите на Доган. Както и, на пръв поглед, странното мълчание на В. Сидеров.
    В интернет и в медиите е пълно с всевъзможни коментари и предположения за истинските мотиви за това решение. Ще се опитам да ги изброя, за да ги видим в тяхната съвкупност и да ги коментираме.
    Ако съм проруснал някой възможен мотив, моля, да ме допълните. И така, ето ги:

    1. Делян Пеевски си е купил това назначение. Фиков от Канал 3 дори твърди в профила си във Фейсбук, че Станишев е получил 10 млн. евро, за да стане изборът факт.
     2. В държавата ни се води война и за това са нужни нестандартни решения. Пеевски е мотивиран до краен предел да изпълни задачите, които стоят пред ДАНС и има качествата за това. Зад тези твърдения стоят както С. Станишев и Л. Местан, така и премиерът Орешарски.
    3. Зад решението за Пеевски прозират огромни руски и други капитали, които искат да защитят интересите си в България и да си възстановят загубени позиции.
    4. Този избор олицетворява желанието на едни икономически кръгове за реванш над други икономически кръгове. Той не е насочен към разбиването на мафията, престъпността и различните схеми за контрабанда и измами, а към тяхното овладяване и подчиняване на нови кукловоди.
    5. Пеевски е "вътрешен човек" на бившето управление на ГЕРБ и познава отлично далаверите и методите им. Само такъв човек може бързо и ефективно да извади наяве многобройните престъпления на досегашната власт и да предотврати опита им да дестабилизират държавата, застрашавайки по този начин националната сигурност. Знаковата и незабавна среща с Цацаров и Цветлин Йовчев може да е индикация точно за това.

     Лично аз категорично отхвърлям първия от изброените възможни мотиви. Знаем персоналната омраза на Фиков към Станишев, заради уволняването му от централата на БСП преди години.
     Във втория мотив може да има истина, но сам по себе си той е недостатъчен. И заради това - не ме убеждава.
    За третия мотив засега нямам доказателства. А и ми звучи нелогично. И  Орешарски, и Станишев, и Местан трябва да си дават ясно сметка, че нямам как да се задържат дълго във властта без подкрепата на водещите западни държави в ЕС и на САЩ. Само с капиталите на Русия, които са тук да работят за руснаци, а не за българите, това няма как да стане.
    Четвъртият възможен мотив също ми се струва неприемлив. Трябва да са истински самоубийци лидерите на БСП, ДПС и Орешарски, за да се хванат на такова хоро във време, в което обществото ни е като буре с барут и му трябва само една искра, за да гръмне. Няма как такъв опит да остане скрит в съвременното ни общество на информационни технологии. А последствията от разкриването му биха били фатални за неговите автори.
    Петият вариант звучи сякаш най-логично. Поне за трезвомислещите хора, които не се плъзгат по евтини версии, откровени подстрекателства и голи емоции. Но ако той е истинският мотив, тогава остават несни няколко въпроса:
    - не си ли дават сметка взелите това решение за обществения отзвук и реакция?
    - нямаше ли друг начин да се използват знанията и информацията на Д. Пеевски, че трябваше да се отиде на такъв избор?
   - получена ли е нечия подкрепа за това решение извън България и чия е тя? ако не е - защо не е потърсена?
   - дори и след това назначение да последват бързи действия и разкрития, няма ли фактът, че те са дело на човек като Пеевски, да ги дискредитира в очите на обществеността и да постигне обратен ефект дори?

    Мисля, че горните въпроси трябва много скоро да получат ясен отговор. При това не само с думи, а с постъпки и факти. Колкото по-бързо и по-убедително - толкова по-добре.

     Апелирам за културен тон на дискусията по темата. И моля дежурните клакьори и многопрофилници на служба в ГЕРБ да се въздържат - тяхното мнение е ясно и не ме вълнува :)




Гласувай:
29



1. andrei - Прав си,че петият вариант е най-възможен.
15.06.2013 11:02
Все пак някоя трябва да има кураж да арестува мутрите от герб за извършените престъпления.Има и един факт,който малко хора виждат и отчитат,а той е,че на Цветлин Йовчев бе даден и поста на Зам Министър Председател,което дава възможност и право на него да контролира дейността на ДАНС,което право бе вменено единствено на Мин.Председателя и това не е случайна приумица.Поздрав!
цитирай
2. zabunova - А ако се отиде по-назад - потенци...
15.06.2013 11:10
А ако се отиде по-назад - потенциалните бюлетини в Костинброд, медийната активност в деня за размисъл, изборните резултати, победата...Може там е заровено кучето...
цитирай
3. chavdar01 - ДА ПОЧАКАМЕ ДО ПОНЕДЕЛНИК?!
15.06.2013 11:20
АКО НИЩО НЕ СЕ СЛУЧИ СЪБОТА И НЕДЕЛЯ,В ПОНЕДЕЛНИК НЯМА ДА ИМА ПРАВИТЕЛСТВО И ЩЕ СТАНЕ ЯСНО ЧЕ ИЗБОРА Е БИЛ ЕДНА ГОЛЯМА ГЛУПОСТ!
НО.........АКО НЕЩО СЕ СЛУЧИ ПРЕЗ УИКЕНДА,МИСЛИТЕ ЩЕ ОТЛЕТЯТ В ДРУГА ПОСОКА!
И АЗ СИ ИМЯМ НЯКОИ МОИ ВЕРСИИ?!
ДА ВИДИМ!

P.S.
КАРТОФЕ,МЕДЕН РУДНИК Е ДЪЛБОК!
НЕ СТАВА САМО С ЯДЕНЕ! ТИ СИ ЗНАЕШ?!
цитирай
4. idealist - Да,
15.06.2013 11:22
andrei написа:
Все пак някоя трябва да има кураж да арестува мутрите от герб за извършените престъпления.Има и един факт,който малко хора виждат и отчитат,а той е,че на Цветлин Йовчев бе даден и поста на Зам Министър Председател,което дава възможност и право на него да контролира дейността на ДАНС,което право бе вменено единствено на Мин.Председателя и това не е случайна приумица.Поздрав!

прав си - един от възможните мотиви е и този. Никой от средите на службите да не е бил готов да отиде докрай, без страх от разправа с него. Защото залогът е прекалено голям и знаем, че Б.Б. и Цв.Цв. са готови на всичко. Справка - семейството на Мишо Бирата.
цитирай
5. mt46 - Въпросът е
15.06.2013 11:38
кои са въздействали на Станишев за това предложение?... Говори се, че Доган стои зад това назначение... Ако целта е да се разправят само с Цветанов и Боко - това не е достатъчно... За тази работа си има прокуратура и съд...
Борбата между два мафиотски клана осигурява зрелища, но не и хляб на народа...
цитирай
6. christof - Нещо много тихичко подмрънквате ...
15.06.2013 11:52
Нещо много тихичко подмрънквате под мустак блоговите червено-атакистки интелектуалци. Защо така?

П.П. Чавдаре, ти си знаеш.
цитирай
7. idealist - Не бива да е само това целта, да
15.06.2013 11:56
mt46 написа:
кои са въздействали на Станишев за това предложение?... Говори се, че Доган стои зад това назначение... Ако целта е да се разправят само с Цветанов и Боко - това не е достатъчно... За тази работа си има прокуратура и съд...
Борбата между два мафиотски клана осигурява зрелища, но не и хляб на народа...

Но прокуратурата сама не може да разследва - без МВР и ДАНС тя е с вързани ръце на практика. Всяка предварителна проверка може да бъда провалена от МВР и службите. И дори и да стигне до съд - там да не издържи, заради липса на годни доказателства.
цитирай
8. idealist - Ще изчакаме, да
15.06.2013 11:57
chavdar01 написа:
АКО НИЩО НЕ СЕ СЛУЧИ СЪБОТА И НЕДЕЛЯ,В ПОНЕДЕЛНИК НЯМА ДА ИМА ПРАВИТЕЛСТВО И ЩЕ СТАНЕ ЯСНО ЧЕ ИЗБОРА Е БИЛ ЕДНА ГОЛЯМА ГЛУПОСТ!
НО.........АКО НЕЩО СЕ СЛУЧИ ПРЕЗ УИКЕНДА,МИСЛИТЕ ЩЕ ОТЛЕТЯТ В ДРУГА ПОСОКА!
И АЗ СИ ИМЯМ НЯКОИ МОИ ВЕРСИИ?!
ДА ВИДИМ!

По делата им ще ги познаете, както е казано в една мъдра книга.
цитирай
9. zabunova - Мисля, че са се договорили предв...
15.06.2013 11:59
Мисля, че са се договорили предварително, че ако победят...Т.е., било е обещано! И Д. П. се издаде по време на едно от първите заседания на Парламента, когато заяви със страст, че ще "гони до дупка" първите от ГЕРБ...Няма как да не е бил сигурен, че ще има осигурен терен за тая работа! Но то така става при всички избори - осребряват се някои неща по различни начини.
цитирай
10. idealist - Има много неща,
15.06.2013 12:02
zabunova написа:
А ако се отиде по-назад - потенциалните бюлетини в Костинброд, медийната активност в деня за размисъл, изборните резултати, победата...Може там е заровено кучето...

които трябва да се разследват, права си. И са толкова сериозни, че за този, който го направи докрай със сигурност няма да е безопасно.
цитирай
11. galicin - Наистина идеалист
15.06.2013 12:44
Подозирам че има още много кандидати за тази позиция които са готови да гонят до дупка ГЕРБ.
Този индивид Д. Пеевски не може да оглавява ДАНС. Назначаването му е престъпление срещу България. Толкова е нелепо и грозно че дори накара френския посланник да се появи в сутрешния блок на Канал 1 и дипломатично намекне че ЕС посланниците са били "меко казано изненадани".
Как е възможно медиен магнат, депутат от турска етническа партия, уволняван като зам-министър за рекет и корупция, очевидно без квалификация в сектор сигурност, очевидно бе правна квалификация, с изключително съмнителна репутация за начина по който е натрупал милионите си, да оглави Държавна Агенция за Национална Сигурност?
Какво пак говорим за ГЕРБ и спрягаме хипотези как беше назначен.
Това е нередно, това е престъпление срещу държавноста. Просто и ясно.
цитирай
12. idealist - galicin
15.06.2013 14:44
Пеевски се оттегли. Но са ми интерсни разсъжденията ти. Казваш, бил уволняван за рекет и корупция? Нищо, че няма присъда. Но същото, в такъв случай, важи и за Борисов и Цветанов, нали? Българите ги уволниха на тези избори точно по същите причини, нали? При това - в огромни и невиждани мащаби. И какво сега - според теб те имат ли морално право да са депутати? Я да видим, как ще коментираш?
цитирай
13. elinora - Пеевски се оттегли за ден и с чест.
15.06.2013 16:11
За разлика от ББ, който се назлъндисваше поне седмица и артък, за радост на герберясалите.
цитирай
14. idealist - :)
15.06.2013 17:12
elinora написа:
За разлика от ББ, който се назлъндисваше поне седмица и артък, за радост на герберясалите.

Той Борисов се оттегли с надеждата да се върне на бял кон. Но нещо не му се вързаха българите на чалъмите :)
цитирай
15. kbalenciaga - "- не си ли дават сметка взелите това решение за обществения отзвук и реакция?"
16.06.2013 00:47

Е, вие малкото останали мислещи хора, и тук в блог.бг, не си ли давате сметка, че точно това е целта на кукловодите-Червените олигарси?
Че целия този отзвук е умишлено и целенасочено търсен и намерен?

А какво искат да постигнат Червените олигарси с тези циркове, ето това е въпроса!

Една от целите според мен е да внушат на протестиращите фалшиво усещане за сила и възможности.
Съпътстваща цел е да направят проверка, кой, къде и какъв е.
И така после по лесно ще манипулират и владеят.

Друга цел е да отвлекат вниманието от съществените въпроси.

Разбира се има и други цели на Червените олигарси.
Тях в последствие ще ги видим.
цитирай
16. idealist - kbalenciaga
16.06.2013 10:21
Не вярвам някой да си вкара такъв автогол ей така, без сериозна причина. Какво внушение на сила е да изкараш хората по улиците? И да дадеш шанс на ГЕРБ да яхне протеста им... И какви трябва да са тези по-съществени въпроси?
цитирай
17. kbalenciaga - "Не вярвам някой да си вкара такъв автогол ей така, без сериозна причина."
17.06.2013 00:24

Ето веднага. И не е една сериозната причина.

"Според министър-председателя оставката му може да доведе до невъзможност за подписване на споразумение с Европейската комисия за следващия програмен период и загуба на милиарди евро европейско финансиране. По думите на Орешарски оттеглянето му може да попречи и на стабилизиране на енергийната система и решаването на спешните проблеми за обществото ни."



"И какви трябва да са тези по-съществени въпроси?"
Просто е . Излез между хората. Попитай ги как живеят.
Тогава няма как да не разбереш сам, кои са по съществените въпроси.

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: idealist
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3784216
Постинги: 444
Коментари: 6971
Гласове: 20400
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031