Постинг
29.09.2012 11:47 -
Феноменът "Биг Брадър" - ЗА и ПРОТИВ
Вече доста години това шоу предизвиква многобройни дискусии. Едни го отричат категорично, други го гледат в захлас, трети го коментират от професионална гледна точка, четвърти трупат личен рейтинг на негов гръб. Но един факт е безспорен - това е една от най-гледаните шоу-програми в родния ТВ ефир. И точно затова си заслужава отново и отново да анализираме плюсовете и минусите на Големия Брат. Или по-точно причините, поради които е мразен или обичан.
Тъй като в момента у нас върви поредният епизод на ВИП Брадър, нека веднага да направя едно уточнение. Не искам да коментирам това доколко участниците в тези разновидности на формата са ВИП и доколко не са. Едно нещо е безспорно - те са станали с нещо по-известни на голяма част от обществото ни, отколкото останалите брадъри. Дали с добро или с лошо - това е друг въпрос. Дали могат да служат за пример на успели хора - това е още по-съмнително и спорно. И наистина - те едва ли са толкова ВАЖНИ ПЕРСОНИ. Просто няма как да се кръсти шоуто ИЗВЕСТНИТЕ БРАДЪРИ, не звучи някак. Та, нека приемем, че те просто са по-известни и да оставим този спор настрана.
За мен по-важно е да си отговорим на главния въпрос - какво дава това шоу на хората, за да е толкова популярно и гледано?
Отрицателите на БИГ Брадър обикновено изтъкват следните аргументи в полза на тезата си, че този формат е нещо пошло, което не бива да се гледа:
1. Предаването е един непростим експеримент с психиката на участващите в него съквартиранти. Това не е хуманно.
2. Брадърите не могат да ни научат на нищо хубаво и стойностно. Те олицетворяват моралното падение на личността в наше време, изразители са на ниски страсти и помисли. Гледането на подобно предаване нанася вреда на ценностната ни система и е особено вредно на младото поколение и подрастващите с отрицателния пример на своите "герои".
3. Подборът на участниците не отговаря на реалното съотношение в обществото на стойностни и нестойностни хора. Това води до неверни изводи за състоянието на нацията ни, за перспективите пред нея и направо е обидно за всички нас да го гледаме.
Може да се изброят още причини, които карат мнозина да отричат това риалити. Но те ще са просто някаква разновидност или конкретизация на горните три.
Аз съм фен на Биг Брадър от неговото първо издание у нас и досега. Но няма да седна сега да оборвам аргументите на неговите противници. Ще кажа само, че никой не ни кара да го гледаме насила - слава богу имаме дистанционно за телевизорите си и богат избор от други канали. И още нещо .- никой не е накарал съквартирантите да влязат насила в къщата и да станат част от този експеримент. Това е техен личен избор, скрепен с договор. Да не говорим за това, че никой не е представял този формат като възпитателно или образователно предаване. Нито пък участниците в него за прототип на българското общество или негова представителна извадка.
Ще се опитам да посоча кои са плюсовете на това шоу и защо си струва човек да го гледа.
1. Това риалити е най-ефективният изобличител на човешкото лицемерие и двуличие. Или поне наравно ефективен с един стойностен филм или книга. Точно тази негова функция се оценява най-високо от зрителите му. Фактът, че победители винаги са хора, които са себе си докрай или в най-голяма степен, доказва това. И обратното - първи винаги биват изгонвани най-неестествените, най-прикритите или двулични участници.
2. Шоуто е добър пътеводител в лабиринтите на човешката психика и природа. Виждаме с очите си как участниците в крайна сметка проявяват истинската си същност и свалят маските. И разбираме кои са истинските мотиви за техните действия и постъпки. Научаваме се да съдим за тях не по думите, а по делата им. Получаваме нагледни практически уроци за истинността на старата максима: "Не ме гледай какво говоря, а виж какво върша." Или за библейското "По делата им ще ги познаете!".
3. Искаме или не искаме, ние анализираме собствените си реакции в една или друга ситуация, ако бяхме на мястото на някой от съквартирантите. Избираме си любимци сред тях. Дискутираме оживено една или друга тяхна постъпка, мотивите и последствията от нея. Коментираме модели на поведение, като комформизма или лидерството, егоцентризма или съпричастността.
4. Всичко по-горе става в условията на минимална манипулация от страна на авторите на шоуто и при максимален реализъм. Разбира се, че отново има режисиране и манипулация - без това не може да мине никой ТВ продукт. Но те са в доста по-малка степен, отколкото в един филм, дискусионно шоу или друг вид предаване. Нещо повече - това риалити е много добър нагледен пример за умението на телевизията да ни манипулира и да формира мнението ни по един или друг въпрос. Виждаме с очите си как може да се направи от мухата слон - например измисления етнически конфликт между Бони и Ники в сегашното издание на формата.
Или как може да се манипулират останалите 15 участници, между които и доста интелигентни хора с опит - чрез тайната мисия на Софи-Камелия.
И си даваме сметка, че не бива да вярваме на телевизора. Той не винаги ни поднася истината. В най-добрия случай това е истината на създателите на съответния ТВ-продукт и нищо повече. Според мен това е много важен принос на това риалити. Защото все още са твърде многобройни хората, които приемат като чиста монета нещо видяно на екрана, коментарите към него или прочетеното във вестника.
Мога да изброя още причини, заради които си струва да се гледа това шоу. Като например тази, че конкуренцията му в ефира като по-стойностни алтернативи просто я няма. Или че предаването, освен всичко друго, е и забавно. Но този постинг и без това стана прекалено дълъг - не искам да прекалявам с вниманието ви.
Ще ми е интересно да видя коментарите по темата. И се надявам анонимните коментиращи да спазват приличния тон. Благодаря им в аванс! :)
Тъй като в момента у нас върви поредният епизод на ВИП Брадър, нека веднага да направя едно уточнение. Не искам да коментирам това доколко участниците в тези разновидности на формата са ВИП и доколко не са. Едно нещо е безспорно - те са станали с нещо по-известни на голяма част от обществото ни, отколкото останалите брадъри. Дали с добро или с лошо - това е друг въпрос. Дали могат да служат за пример на успели хора - това е още по-съмнително и спорно. И наистина - те едва ли са толкова ВАЖНИ ПЕРСОНИ. Просто няма как да се кръсти шоуто ИЗВЕСТНИТЕ БРАДЪРИ, не звучи някак. Та, нека приемем, че те просто са по-известни и да оставим този спор настрана.
За мен по-важно е да си отговорим на главния въпрос - какво дава това шоу на хората, за да е толкова популярно и гледано?
Отрицателите на БИГ Брадър обикновено изтъкват следните аргументи в полза на тезата си, че този формат е нещо пошло, което не бива да се гледа:
1. Предаването е един непростим експеримент с психиката на участващите в него съквартиранти. Това не е хуманно.
2. Брадърите не могат да ни научат на нищо хубаво и стойностно. Те олицетворяват моралното падение на личността в наше време, изразители са на ниски страсти и помисли. Гледането на подобно предаване нанася вреда на ценностната ни система и е особено вредно на младото поколение и подрастващите с отрицателния пример на своите "герои".
3. Подборът на участниците не отговаря на реалното съотношение в обществото на стойностни и нестойностни хора. Това води до неверни изводи за състоянието на нацията ни, за перспективите пред нея и направо е обидно за всички нас да го гледаме.
Може да се изброят още причини, които карат мнозина да отричат това риалити. Но те ще са просто някаква разновидност или конкретизация на горните три.
Аз съм фен на Биг Брадър от неговото първо издание у нас и досега. Но няма да седна сега да оборвам аргументите на неговите противници. Ще кажа само, че никой не ни кара да го гледаме насила - слава богу имаме дистанционно за телевизорите си и богат избор от други канали. И още нещо .- никой не е накарал съквартирантите да влязат насила в къщата и да станат част от този експеримент. Това е техен личен избор, скрепен с договор. Да не говорим за това, че никой не е представял този формат като възпитателно или образователно предаване. Нито пък участниците в него за прототип на българското общество или негова представителна извадка.
Ще се опитам да посоча кои са плюсовете на това шоу и защо си струва човек да го гледа.
1. Това риалити е най-ефективният изобличител на човешкото лицемерие и двуличие. Или поне наравно ефективен с един стойностен филм или книга. Точно тази негова функция се оценява най-високо от зрителите му. Фактът, че победители винаги са хора, които са себе си докрай или в най-голяма степен, доказва това. И обратното - първи винаги биват изгонвани най-неестествените, най-прикритите или двулични участници.
2. Шоуто е добър пътеводител в лабиринтите на човешката психика и природа. Виждаме с очите си как участниците в крайна сметка проявяват истинската си същност и свалят маските. И разбираме кои са истинските мотиви за техните действия и постъпки. Научаваме се да съдим за тях не по думите, а по делата им. Получаваме нагледни практически уроци за истинността на старата максима: "Не ме гледай какво говоря, а виж какво върша." Или за библейското "По делата им ще ги познаете!".
3. Искаме или не искаме, ние анализираме собствените си реакции в една или друга ситуация, ако бяхме на мястото на някой от съквартирантите. Избираме си любимци сред тях. Дискутираме оживено една или друга тяхна постъпка, мотивите и последствията от нея. Коментираме модели на поведение, като комформизма или лидерството, егоцентризма или съпричастността.
4. Всичко по-горе става в условията на минимална манипулация от страна на авторите на шоуто и при максимален реализъм. Разбира се, че отново има режисиране и манипулация - без това не може да мине никой ТВ продукт. Но те са в доста по-малка степен, отколкото в един филм, дискусионно шоу или друг вид предаване. Нещо повече - това риалити е много добър нагледен пример за умението на телевизията да ни манипулира и да формира мнението ни по един или друг въпрос. Виждаме с очите си как може да се направи от мухата слон - например измисления етнически конфликт между Бони и Ники в сегашното издание на формата.
Или как може да се манипулират останалите 15 участници, между които и доста интелигентни хора с опит - чрез тайната мисия на Софи-Камелия.
И си даваме сметка, че не бива да вярваме на телевизора. Той не винаги ни поднася истината. В най-добрия случай това е истината на създателите на съответния ТВ-продукт и нищо повече. Според мен това е много важен принос на това риалити. Защото все още са твърде многобройни хората, които приемат като чиста монета нещо видяно на екрана, коментарите към него или прочетеното във вестника.
Мога да изброя още причини, заради които си струва да се гледа това шоу. Като например тази, че конкуренцията му в ефира като по-стойностни алтернативи просто я няма. Или че предаването, освен всичко друго, е и забавно. Но този постинг и без това стана прекалено дълъг - не искам да прекалявам с вниманието ви.
Ще ми е интересно да видя коментарите по темата. И се надявам анонимните коментиращи да спазват приличния тон. Благодаря им в аванс! :)
За да изпълнява целите и ползите си(които са горе-долу това което си изброил) са необходими кадърни сценаристи и продуценти. Тия сегашните са страшни бездарници. Имам предвид, че всяко издание трябва да има предварително зададен сценарий и няколко сюжетни линии. Всъщност такива има, но развитието изцяло зависи от подходящо избраните персонажи и намесата на ББ в манипулирането на събитията в желаната посока. С което организаторите се справят незадоволително( с изключение на изданието с Миро, Мариян и Елена - подходящ подбор и добра манипулация).
На второ място - коментарните студия - едни и същи, втръснали муцуни коментират - една устата и дългоноса(забравих името и), Патрашкова, некоя фолк-пачавретина, некой педераст и Тити Папазов. Единственото попадение там беше Стела Богомилова - интелигентна жена, която умееше да се прави на неприятна на драгия зрител, защитавайки непопопулярни каузи(последния не проумяваше играта и богато хранеше Стела).
На трето място - драгия зрител. Тук сега ще прочетеш няколко коментара, почващи с "аз не гледам ББ, обаче...". Средния(посредствения) българин се гнуси от ББ. Това му е внушено от една страна от дежурните по медиите псевдоинтелектуалци, които драгия зрител приема за капацитет, а от друга-гледайки го ще се почуства по някав начин от една категория със примерно със Златка, която не знае география. Третата категория отрицатели не гледат ББ, защото нямат дълбочина и абстрактост в мисленето и поради това не виждат в ББ нищо освен примерно пръдните на Владо(макар че, дори и те могат да послужат за изводи).
Разбира се, това не означава, че всички гледащи са антиподи на изброените.
тва в общи линии
цитирайНа второ място - коментарните студия - едни и същи, втръснали муцуни коментират - една устата и дългоноса(забравих името и), Патрашкова, некоя фолк-пачавретина, некой педераст и Тити Папазов. Единственото попадение там беше Стела Богомилова - интелигентна жена, която умееше да се прави на неприятна на драгия зрител, защитавайки непопопулярни каузи(последния не проумяваше играта и богато хранеше Стела).
На трето място - драгия зрител. Тук сега ще прочетеш няколко коментара, почващи с "аз не гледам ББ, обаче...". Средния(посредствения) българин се гнуси от ББ. Това му е внушено от една страна от дежурните по медиите псевдоинтелектуалци, които драгия зрител приема за капацитет, а от друга-гледайки го ще се почуства по някав начин от една категория със примерно със Златка, която не знае география. Третата категория отрицатели не гледат ББ, защото нямат дълбочина и абстрактост в мисленето и поради това не виждат в ББ нищо освен примерно пръдните на Владо(макар че, дори и те могат да послужат за изводи).
Разбира се, това не означава, че всички гледащи са антиподи на изброените.
тва в общи линии
Съгласен съм - никой от зрителите не обича да се види в негативна светлина, идентифицирайки се с някой от персонажите, които се излагат в шоуто :)
Изданието с Хубавата Елена наистина беше класика. Както и първото - може би защото беше първо и съвсем ново. Но аз не искам да подценявам и сегашното издание - мисля, че ще има тепърва интересни развития и обрати.
цитирайИзданието с Хубавата Елена наистина беше класика. Както и първото - може би защото беше първо и съвсем ново. Но аз не искам да подценявам и сегашното издание - мисля, че ще има тепърва интересни развития и обрати.
Говорят си за пръдни.
Не знам дали се е срамувал Ламбо тогава,но днес със сигурност се срамува от сина си.
цитирайНе знам дали се е срамувал Ламбо тогава,но днес със сигурност се срамува от сина си.
gocho52 написа:
Говорят си за пръдни.
Не знам дали се е срамувал Ламбо тогава,но днес със сигурност се срамува от сина си.
Не знам дали се е срамувал Ламбо тогава,но днес със сигурност се срамува от сина си.
Просто е нямало кой да го възпита момчето. Ирен само го е глезила и му е угаждала в самотата си. И резултатът е налице. А се видя Фънки като му скръцна със зъби как бързо може да влезе в пътя.
Впрочем, ето една добра тема за дискусия - как да възпитаваме децата си...
НО НАВСЯКЪДЕ ПОПАДА В "КАНАЛА".
ТАКА СА СИ ПРОГРАМИРАЛИ ПРОГРАМИТЕ СИ ВСИЧКИ ЕФИРНИ ТЕЛЕВИЗИИ,ЧЕ ПО ВРЕМЕТО НА "ВИЦ-БРАДЪР" НЯМА НИЩО ИНТЕРЕСНО ЗА ГЛЕДАНЕ ПО ДРУГИТЕ
УЖКИМ КОНКУРЕНТНИ КАНАЛИ!
ЕТО ТУК ТРЯБВА ДА БЪДЕ СЕЗИРАНА КОМИСИЯТА ПО КОНКУРЕНЦИЯТА ЗА КАРТЕЛ НА ЕФИРНИТЕ ТЕЛЕВИЗИИ.
НО ТОВА НЯМА ДА СЕ СЛУЧИ НИКОГА!
АКО ПО ВРЕМЕТО НА "ЦИРК-БРАДЪР" ИМАШЕ ХУБАВИ ФИЛМИ ПО ДРУГИТЕ "КОНКУРЕНТНИ",ПОВТАРЯМ,"КОНКУРЕНТНИ" КАНАЛИ,НАДАЛИ ЩЕШЕ ДА ИМА ТАКАВА ГЛЕДАЕМОСТ ТОЗИ ЦИРК!
цитирайТАКА СА СИ ПРОГРАМИРАЛИ ПРОГРАМИТЕ СИ ВСИЧКИ ЕФИРНИ ТЕЛЕВИЗИИ,ЧЕ ПО ВРЕМЕТО НА "ВИЦ-БРАДЪР" НЯМА НИЩО ИНТЕРЕСНО ЗА ГЛЕДАНЕ ПО ДРУГИТЕ
УЖКИМ КОНКУРЕНТНИ КАНАЛИ!
ЕТО ТУК ТРЯБВА ДА БЪДЕ СЕЗИРАНА КОМИСИЯТА ПО КОНКУРЕНЦИЯТА ЗА КАРТЕЛ НА ЕФИРНИТЕ ТЕЛЕВИЗИИ.
НО ТОВА НЯМА ДА СЕ СЛУЧИ НИКОГА!
АКО ПО ВРЕМЕТО НА "ЦИРК-БРАДЪР" ИМАШЕ ХУБАВИ ФИЛМИ ПО ДРУГИТЕ "КОНКУРЕНТНИ",ПОВТАРЯМ,"КОНКУРЕНТНИ" КАНАЛИ,НАДАЛИ ЩЕШЕ ДА ИМА ТАКАВА ГЛЕДАЕМОСТ ТОЗИ ЦИРК!
Аз пък гледам в 20.00 ч. "Великолепният век". А после си гледам Брадъра на запис. Това ми е първия турски сериал, който следя. Доста добре е направен филмът. И е дублиран, за радост. :)
цитирайОще ли съществува това шоу?! :)))
ПП. Съжалявам, не мога да се изкажа в конкретика, но и не желая да се изкажа по феноменО "Промиване на мозъци" :-)))
цитирайПП. Съжалявам, не мога да се изкажа в конкретика, но и не желая да се изкажа по феноменО "Промиване на мозъци" :-)))
НО ДНЕС НЕ ИСКАМ ДА ГЛЕДАМ ТУРСКИ СЕРИАЛИ.
ИДВАТ МИ МАЛКО В ПОВЕЧЕ,ПОЧТИ КАТО НА ВРЕМЕТО СЪВЕТСКИТЕ ФИЛМИ!
КАТО СЪВСЕМ НЕ КАЗВАМ ЧЕ И ПРИ ЕДНИТЕ И ПРИ ДРУГИТЕ НЯМА КАЧЕСТВЕНИ ФИЛМИ!
ПРОСТО КОЛИЧЕСТВОТО,РАЗМИВА КАЧЕСТВОТО!
А ЗА "ВИЦ-БРАДЪРА",ДА ТИ КАЖА ЧЕ МИТКО-ФЪНКИТО МИ Е ПРИЯТЕЛ И КОЛЕГА И ЗА ТОВА МИ Е ЖАЛ ЧЕ СЕ ЗАМЕСВА В
НИСКОКАЧЕСТВЕНИ-ВИСОКОРЕЙТИНГОВИ ПРЕДАВАНИЯ,ЗАЩОТО НЕ ВЯРВАМ ДА Е ЗА ПАРИ!
ГУБИ СИ ВРЕМЕТО И СИ СВАЛЯ НИВОТО!
ТОВА РАЗБИРА СЕ Е МОЕТО МНЕНИЕ,А ТОЙ СИ ЗНАЕ ЗАЩО Е ТАКА!
цитирайИДВАТ МИ МАЛКО В ПОВЕЧЕ,ПОЧТИ КАТО НА ВРЕМЕТО СЪВЕТСКИТЕ ФИЛМИ!
КАТО СЪВСЕМ НЕ КАЗВАМ ЧЕ И ПРИ ЕДНИТЕ И ПРИ ДРУГИТЕ НЯМА КАЧЕСТВЕНИ ФИЛМИ!
ПРОСТО КОЛИЧЕСТВОТО,РАЗМИВА КАЧЕСТВОТО!
А ЗА "ВИЦ-БРАДЪРА",ДА ТИ КАЖА ЧЕ МИТКО-ФЪНКИТО МИ Е ПРИЯТЕЛ И КОЛЕГА И ЗА ТОВА МИ Е ЖАЛ ЧЕ СЕ ЗАМЕСВА В
НИСКОКАЧЕСТВЕНИ-ВИСОКОРЕЙТИНГОВИ ПРЕДАВАНИЯ,ЗАЩОТО НЕ ВЯРВАМ ДА Е ЗА ПАРИ!
ГУБИ СИ ВРЕМЕТО И СИ СВАЛЯ НИВОТО!
ТОВА РАЗБИРА СЕ Е МОЕТО МНЕНИЕ,А ТОЙ СИ ЗНАЕ ЗАЩО Е ТАКА!
9.
анонимен -
Гледам биг-вип брадър редовно. ...
29.09.2012 13:55
29.09.2012 13:55
Гледам биг-вип брадър редовно. Донякъде е режисирано, но си остава реалити. Важното е, гледайки го, човек да направи изводи за себе си. Този сезон не може да ме грабне, сигурно защото е още в началото.
цитирайwaterway написа:
Още ли съществува това шоу?! :)))
ПП. Съжалявам, не мога да се изкажа в конкретика, но и не желая да се изкажа по феноменО "Промиване на мозъци" :-)))
ПП. Съжалявам, не мога да се изкажа в конкретика, но и не желая да се изкажа по феноменО "Промиване на мозъци" :-)))
че в категорията с промиването попадат доста ТВ продукти. Като започнем от новинарските емисии :)
А иначе - всеки имам право на избор какво да гледа. Аз уважавам твоя избор.
chavdar01 написа:
А ЗА "ВИЦ-БРАДЪРА",ДА ТИ КАЖА ЧЕ МИТКО-ФЪНКИТО МИ Е ПРИЯТЕЛ И КОЛЕГА И ЗА ТОВА МИ Е ЖАЛ ЧЕ СЕ ЗАМЕСВА В
НИСКОКАЧЕСТВЕНИ-ВИСОКОРЕЙТИНГОВИ ПРЕДАВАНИЯ,ЗАЩОТО НЕ ВЯРВАМ ДА Е ЗА ПАРИ!
ГУБИ СИ ВРЕМЕТО И СИ СВАЛЯ НИВОТО!
ТОВА РАЗБИРА СЕ Е МОЕТО МНЕНИЕ,А ТОЙ СИ ЗНАЕ ЗАЩО Е ТАКА!
А ЗА "ВИЦ-БРАДЪРА",ДА ТИ КАЖА ЧЕ МИТКО-ФЪНКИТО МИ Е ПРИЯТЕЛ И КОЛЕГА И ЗА ТОВА МИ Е ЖАЛ ЧЕ СЕ ЗАМЕСВА В
НИСКОКАЧЕСТВЕНИ-ВИСОКОРЕЙТИНГОВИ ПРЕДАВАНИЯ,ЗАЩОТО НЕ ВЯРВАМ ДА Е ЗА ПАРИ!
ГУБИ СИ ВРЕМЕТО И СИ СВАЛЯ НИВОТО!
ТОВА РАЗБИРА СЕ Е МОЕТО МНЕНИЕ,А ТОЙ СИ ЗНАЕ ЗАЩО Е ТАКА!
да разберем мотивацията му, когато излезе от къщата, да :)
Гледах първия БИГ-Брадър-защото беше нещо ново за тогавашното време...Отвратих се,когато Найден/мисля,че така се казваше/се изпика в изповедалнята върху фитьойла...Гледах и първия ВИП-БРАДЪР-мислех,че ще е нещо по-добро...Оказа се същото...Прав си-има дистанционно:)
Поздрави и хубав ден!
цитирайПоздрави и хубав ден!
tsanynka написа:
Гледах първия БИГ-Брадър-защото беше нещо ново за тогавашното време...Отвратих се,когато Найден/мисля,че така се казваше/се изпика в изповедалнята върху фитьойла...Гледах и първия ВИП-БРАДЪР-мислех,че ще е нещо по-добро...Оказа се същото...Прав си-има дистанционно:)
Поздрави и хубав ден!
Поздрави и хубав ден!
подобна простащина, като в цитираните от теб случаи, е на всяка крачка в ежедневието ни. Като започнеш от паркираните къде ли не коли, боклуците по улици и дворове и стигнеш до простотиите на управниците ни.
Де да имаше дистанционно и за реалния живот... :)
Дотук виждам само един анонимен с коментар по темата. Всички останали занимават със себе си.
Всъщност, оказа се че съм подценил драгия зрител. Вместо коментарите да започват с "аз не гледам ББ, ОБАЧЕ..."(както предположих), почват с "аз не гледам ББ, ЗАЩОТО.."
ВИП Брадър пърдял, Найден - пикаел, друг не знаел че съществува още... тая "пошлост". И навсякъде "аз"... Демек - "Вижте ме, оценете ме по това, което не гледам!"
Гаче се събуждат с Прокофиев, а си лягат с Бодлер!
Този пък с главните букви(не е ли чувал, че това в нета се смята за лошо възпитание??) даже е съзрял заговор срещу драгия зрител в часовия пояс на ББ.
цитирайВсъщност, оказа се че съм подценил драгия зрител. Вместо коментарите да започват с "аз не гледам ББ, ОБАЧЕ..."(както предположих), почват с "аз не гледам ББ, ЗАЩОТО.."
ВИП Брадър пърдял, Найден - пикаел, друг не знаел че съществува още... тая "пошлост". И навсякъде "аз"... Демек - "Вижте ме, оценете ме по това, което не гледам!"
Гаче се събуждат с Прокофиев, а си лягат с Бодлер!
Този пък с главните букви(не е ли чувал, че това в нета се смята за лошо възпитание??) даже е съзрял заговор срещу драгия зрител в часовия пояс на ББ.
РАМОНЕ,ОТ ТОВА КОЕТО ЧЕТА В ТВОЯТ БЛОГ,РАЗБИРАМ ЧЕ СИ ЕДИН КЛЮКАР И ТОВА ТИ ДОСТАВЯ УДОВОЛСТВИЕ!
ЕМИ,ЖИВЕЙ СИ С НЕГО!......НО И МИСЛИ С ГЛАВАТА СИ! (ГОРНАТА).
цитирайЕМИ,ЖИВЕЙ СИ С НЕГО!......НО И МИСЛИ С ГЛАВАТА СИ! (ГОРНАТА).
16.
анонимен -
Има ли връзка едното ББ с другото ...
29.09.2012 16:22
29.09.2012 16:22
Има ли връзка едното ББ с другото ББ?Заща ли и двете са пошлост?
цитирайанонимен написа:
Има ли връзка едното ББ с другото ББ?Заща ли и двете са пошлост?
За какво намекваш? :)
Като няма хляб остават зрелищата. Древен метод за откланяне вниманието на гладните от фактическите проблеми. Едва ли голям % от зрителите правят обобщенията, които посочваш в постинга си. Те просто си гледат сеира на участниците и разпускат психически.
цитирайПонеже често пиша за политика, опитах се този ми постинг да е встрани от нея. Но явно на теб ти навява политически размисли. Лошо няма :) Още повече, че това за хляба и зрелищата си е безспорна истина.
цитирай
20.
анонимен -
Има ли връзка едното ББ с другото ...
29.09.2012 17:29
29.09.2012 17:29
idealist написа:
За какво намекваш? :)
НАРЕЧЕНА ЗА КРАТКанонимен написа:
Има ли връзка едното ББ с другото ББ?Заща ли и двете са пошлост?
За какво намекваш? :)
Ами то от гледане на едната пошлост наречена за кратко ББ,не ти остава време да разбереш действията на другата пошлост наречена за кратко ББ,или Бойко Борисов!
анонимен написа:
Ами то от гледане на едната пошлост наречена за кратко ББ,не ти остава време да разбереш действията на другата пошлост наречена за кратко ББ,или Бойко Борисов!
idealist написа:
За какво намекваш? :)
НАРЕЧЕНА ЗА КРАТКанонимен написа:
Има ли връзка едното ББ с другото ББ?Заща ли и двете са пошлост?
За какво намекваш? :)
Ами то от гледане на едната пошлост наречена за кратко ББ,не ти остава време да разбереш действията на другата пошлост наречена за кратко ББ,или Бойко Борисов!
То другата я усещаме всекидневно, щем не щем. Дали по джоба си или по хладилника... Или просто защото ни хваща срам.
http://www.youtube.com/watch?v=iND67kzNo1A
цитирай
23.
hristo27 -
Когато в домовете за деца и възра...
29.09.2012 20:24
29.09.2012 20:24
Когато в домовете за деца и възрастни хора проблемът е как да бъдат нахранени и как да посрещнат идващата зима, безплатното плюскане в къщата на Бай Брадър е повече от цинизъм!
цитирайНе гледам Вип Брадър по простата причина,че "хай-лайфът" не ме интересува.Не гледам подобни продукции пак по същата причина.
Поздрави,idealist:)
Бъди здрав!
цитирайПоздрави,idealist:)
Бъди здрав!
lostov написа:
http://www.youtube.com/watch?v=iND67kzNo1A
"Аз съм библиотеката!"
hristo27 написа:
Когато в домовете за деца и възрастни хора проблемът е как да бъдат нахранени и как да посрещнат идващата зима, безплатното плюскане в къщата на Бай Брадър е повече от цинизъм!
ще постоят на празна ясла доста време. Заради мерака на Ласкин за суши и на Влади да оригиналничи :)
seasonofthewitch написа:
Не гледам Вип Брадър по простата причина,че "хай-лайфът" не ме интересува.Не гледам подобни продукции пак по същата причина.
Поздрави,idealist:)
Бъди здрав!
Поздрави,idealist:)
Бъди здрав!
по сезоните на вещиците - то си пише дет се вика! :))) Поне разбра ли, че в бялата книга на аристократите пишело, че не бива да се оригват, но може да пръцкат? :)))))
faktifakti написа:
Като няма хляб остават зрелищата. Древен метод за откланяне вниманието на гладните от фактическите проблеми. Едва ли голям % от зрителите правят обобщенията, които посочваш в постинга си. Те просто си гледат сеира на участниците и разпускат психически.
Big Brother ви забавлява, отклонява вниманието ви . Той прави всичко възможно, за да не ви даде време да мислите. Той прави всичко, за да ви занимава . Той прави всичко възможно, за да си забави вашето въображение . Докато накрая се затъпи окончателно . Big Brother ви наблюдава да не се отклонявате от нещо сериозно .. Когато толкова много неща се случват около вас,вие вече не искате да правите и мислите самостоятелно .И не СТЕ заплаха.И когато човешкото въображение атрофира,то тогава никой не ще има желание да промени света .
Няма как да мислим само за проблемите. Ако не разтоварва човек просто блокира, нали се сещаш?
цитирай
30.
анонимен -
afrodita1 в голяма грешка си!
29.09.2012 23:20
29.09.2012 23:20
Точно обратното е. Биг брадар дава много информация за хората от различни прослойки какви са всъщност, а не какви се опитват да се правят.
Биг брадър показва как се манипулират хората по различни начини. Включително и като режисират от предаването в някои моменти.
Биг Брадър това е като огледален образ на Правителствата и управляващите над тях...
Биг брадър прави така, че да се покажат мръсните тайни на хората, и затова тези които се припознават и са лицемери и лъжци, призовават да не се гледа.
В Биг Брадър хората са по реални, отколкото са извън него.
Проекта Биг брадър не е само предаването и гледащите го, а повече е тези, които се правят на ударени и уж не го гледали.
От една гледна точка Биг Брадър си и ти...точно сега...точно в този момент...ти ме гледаш през тези изречения, които току що прочете.
Сега вече схващаш ли малко от малко какво всъщност е Биг Брадър?
31.
анонимен -
Не само манипулират изследват р...
30.09.2012 00:56
30.09.2012 00:56
Не само манипулират изследват реакциите ви
Kostadin
цитирайKostadin
32.
анонимен -
:-)
30.09.2012 07:50
30.09.2012 07:50
За какво ви е Биг Брадър, че тук шоуто не му отстъпва. Особено по демонстрация на филиите и фобиите на участниците :-).
Например не разбирам за какво ви е да гледате ТВ-то въобще. Ще спестите далеч повече от времето си ако попрочетете един Юнг или друг Фройд ;-).
Може и филма разбира се:
http://www.youtube.com/watch?v=sfaWuU16HAU
Например героинята на Киара Найт е наставницата на Василий Сталин, убита заедно с децата си от нацистите през 42-а.
http://www.pseudology.org/Psyhology/Shpilrein.htm
А за какво служи брадъра, го разказа един "фантаст". :-))).
http://www.youtube.com/watch?v=Falc4E3-1bc
Сърби да го цитатна но е разказано прекрасно в горния филм след 39-тата минута. Приятно гледане :-))).
Хайде все пак нещо за финал :
"There are four kinds of men in this world:
The man who knows, and knows that he knows; he is wise, so consult him.
The man who knows, but does not know that he knows; help him to not forget what he knows.
The man who knows not, and knows that he knows not; teach him.
Finally there is the man who knows not, but pretends that he knows; he is a fool, therefore avoid him."
- Ibn Gabirol
цитирайНапример не разбирам за какво ви е да гледате ТВ-то въобще. Ще спестите далеч повече от времето си ако попрочетете един Юнг или друг Фройд ;-).
Може и филма разбира се:
http://www.youtube.com/watch?v=sfaWuU16HAU
Например героинята на Киара Найт е наставницата на Василий Сталин, убита заедно с децата си от нацистите през 42-а.
http://www.pseudology.org/Psyhology/Shpilrein.htm
А за какво служи брадъра, го разказа един "фантаст". :-))).
http://www.youtube.com/watch?v=Falc4E3-1bc
Сърби да го цитатна но е разказано прекрасно в горния филм след 39-тата минута. Приятно гледане :-))).
Хайде все пак нещо за финал :
"There are four kinds of men in this world:
The man who knows, and knows that he knows; he is wise, so consult him.
The man who knows, but does not know that he knows; help him to not forget what he knows.
The man who knows not, and knows that he knows not; teach him.
Finally there is the man who knows not, but pretends that he knows; he is a fool, therefore avoid him."
- Ibn Gabirol
idealist написа:
по сезоните на вещиците - то си пише дет се вика! :))) Поне разбра ли, че в бялата книга на аристократите пишело, че не бива да се оригват, но може да пръцкат? :)))))
seasonofthewitch написа:
Не гледам Вип Брадър по простата причина,че "хай-лайфът" не ме интересува.Не гледам подобни продукции пак по същата причина.
Поздрави,idealist:)
Бъди здрав!
Поздрави,idealist:)
Бъди здрав!
по сезоните на вещиците - то си пише дет се вика! :))) Поне разбра ли, че в бялата книга на аристократите пишело, че не бива да се оригват, но може да пръцкат? :)))))
В моята дебела книга на простосмъртна вещица пише,че уригването е забранено,а пръцкането е позволено единствено в тоалетната насаме:))))
34.
анонимен -
Биг Брадър е най-лошият и най-го...
30.09.2012 09:30
30.09.2012 09:30
Биг Брадър е най-лошият и най-големият интригант. Ако някой не му се подчини, страдат всички. Изпитанията и мисиите, които възлага унижават участниците. Вкарването на двете лесбийки е с цел да се създаде интрига. Доказано е, че лесбийката изживяваща се като жена е бисексуална. Възможно е намесата на Николай да е режисирана, ще видим дали Камелия ще подаде. В къщата действието тече много бързо и маските бързо падат.
цитирайанонимен написа:
Биг Брадър е най-лошият и най-големият интригант. Ако някой не му се подчини, страдат всички. Изпитанията и мисиите, които възлага унижават участниците. Вкарването на двете лесбийки е с цел да се създаде интрига. Доказано е, че лесбийката изживяваща се като жена е бисексуална. Възможно е намесата на Николай да е режисирана, ще видим дали Камелия ще подаде. В къщата действието тече много бързо и маските бързо падат.
Не мисля, че ги унижават мисиите. Нали те доброволно са се съгласили да се излагат публично срещу пари? Къде е тогава унижението? Би било такова, ако ги карат насила. Правилото, че всеки може по всяко време да излезе от къщата важи за всички и могат да се възползват. Но меракът за слава и пари им пречи. Тъй че - ако има унижение, то това е по-скоро самоунижение. :)
36.
анонимен -
:-)
30.09.2012 10:03
30.09.2012 10:03
Ако се позова на Карл Попър, не че съм му "биг" фен. То "Брадъра" е нещо като форма на Социална Инжинерия.
Та, Попър коментира проблема на Маркс и практическите проблеми на Ленин много интригуващо ;-))) :
"Поскольку Маркс практически исключал всякую социальную технологию, которую он осуждал как утопическую, его русские последователи оказались совершенно неприспособленными для решения своих гигантских задач в области социальной инженерии. Как вскоре понял Ленин, марксизм был неспособен помочь в деле практической экономики. «Из всех социалистов, которые об этом писали, не могу припомнить ни одного, [указывавшего] на конкретную практическую трудность», — говорил Ленин после своего прихода к власти и продолжал: «...О таких проблемах ничего не написано в большевистских или меньшевистских учебниках». После неудачного эксперимента — так называемого «периода военного коммунизма» — Ленин решил предпринять меры, которые фактически означали ограниченное и временное возвращение к частному предпринимательству. Однако НЭП (новая экономическая политика) и последующие эксперименты — пятилетние планы и т. п. — не имели ничего общего с теориями «научного социализма», выдвинутыми Марксом и Энгельсом. Ни та особенная ситуация, в которой Ленин оказался перед введением НЭПа, ни достижения НЭПа — все это не может быть понято без должного учета этого факта. Действительно, обширные экономические исследования Маркса даже не касались проблем конструктивной экономической политики, к примеру экономического планирования. Как признает Ленин, в работах Маркса вряд ли вообще можно найти хотя бы одно слово об экономике социализма — за исключением таких бесполезных лозунгов, как «каждый — по способностям, каждому по потребностям!». Причина этого кроется в том, что экономические исследования Маркса полностью подчинены его историческому пророчеству."
цитирайТа, Попър коментира проблема на Маркс и практическите проблеми на Ленин много интригуващо ;-))) :
"Поскольку Маркс практически исключал всякую социальную технологию, которую он осуждал как утопическую, его русские последователи оказались совершенно неприспособленными для решения своих гигантских задач в области социальной инженерии. Как вскоре понял Ленин, марксизм был неспособен помочь в деле практической экономики. «Из всех социалистов, которые об этом писали, не могу припомнить ни одного, [указывавшего] на конкретную практическую трудность», — говорил Ленин после своего прихода к власти и продолжал: «...О таких проблемах ничего не написано в большевистских или меньшевистских учебниках». После неудачного эксперимента — так называемого «периода военного коммунизма» — Ленин решил предпринять меры, которые фактически означали ограниченное и временное возвращение к частному предпринимательству. Однако НЭП (новая экономическая политика) и последующие эксперименты — пятилетние планы и т. п. — не имели ничего общего с теориями «научного социализма», выдвинутыми Марксом и Энгельсом. Ни та особенная ситуация, в которой Ленин оказался перед введением НЭПа, ни достижения НЭПа — все это не может быть понято без должного учета этого факта. Действительно, обширные экономические исследования Маркса даже не касались проблем конструктивной экономической политики, к примеру экономического планирования. Как признает Ленин, в работах Маркса вряд ли вообще можно найти хотя бы одно слово об экономике социализма — за исключением таких бесполезных лозунгов, как «каждый — по способностям, каждому по потребностям!». Причина этого кроется в том, что экономические исследования Маркса полностью подчинены его историческому пророчеству."
37.
анонимен -
Телескив
30.09.2012 10:30
30.09.2012 10:30
Освен дистанционното има и щепсеп. Дърпаш щепсела и айде гюле-гюле на манипулацията.
цитирай
38.
анонимен -
Всеки се бои да не би някой да забележи, че не е онова, на което се прави, особено виповете. А тези хора се излагат на показ.
30.09.2012 10:32
30.09.2012 10:32
idealist написа:
Не мисля, че ги унижават мисиите. Нали те доброволно са се съгласили да се излагат публично срещу пари? Къде е тогава унижението? Би било такова, ако ги карат насила. Правилото, че всеки може по всяко време да излезе от къщата важи за всички и могат да се възползват. Но меракът за слава и пари им пречи. Тъй че - ако има унижение, то това е по-скоро самоунижение. :)
анонимен написа:
Биг Брадър е най-лошият и най-големият интригант. Ако някой не му се подчини, страдат всички. Изпитанията и мисиите, които възлага унижават участниците. Вкарването на двете лесбийки е с цел да се създаде интрига. Доказано е, че лесбийката изживяваща се като жена е бисексуална. Възможно е намесата на Николай да е режисирана, ще видим дали Камелия ще подаде. В къщата действието тече много бързо и маските бързо падат.
Не мисля, че ги унижават мисиите. Нали те доброволно са се съгласили да се излагат публично срещу пари? Къде е тогава унижението? Би било такова, ако ги карат насила. Правилото, че всеки може по всяко време да излезе от къщата важи за всички и могат да се възползват. Но меракът за слава и пари им пречи. Тъй че - ако има унижение, то това е по-скоро самоунижение. :)
За слава и пари, и това е вярно. Сигурно са прекалено уверени в себе си, за да са сигурни че тази слава ще им донесе плюсове.
И аз го гледам! Обичам да наблюдавам хората. Интересни, житейски съдби:)))
Всяко нещо си има обяснение:))) Няма случайности.
цитирайВсяко нещо си има обяснение:))) Няма случайности.
miaa написа:
И аз го гледам! Обичам да наблюдавам хората. Интересни, житейски съдби:)))
Всяко нещо си има обяснение:))) Няма случайности.
Всяко нещо си има обяснение:))) Няма случайности.
че голяма част от тези, които отричат Биг Брадър се страхуват панически - да не би да попаднат в ситуацията на съквартирантите и да бъде изобличена истинската им същност и лицемерие :)
Всеки влязъл в Биг Брадър, трябва да е наясно, че поема риск и трябва да бъдe устойчив на всички" изпитания". Това е игра и не бива да се забравя!
Колкото си по- естествен, толкова ще бъдеш по- адаптивен, към всичко, което ти се случва:)))
цитирайКолкото си по- естествен, толкова ще бъдеш по- адаптивен, към всичко, което ти се случва:)))
Точно защото притежават черти, които в по-малка или по-голяма степен има и в другите хора. Това предаване е огледало и показва хората - такива каквито са и то въпреки манипулациите от екипа и между участниците. Сигурно и аз ако отида ще ми лъснат кирливите ризи на съзнанието ми. Нищо човешко не ми е чуждо. Обикновено гледам първата серия и ако има хора, които са ми интересни как ще се видят в огледалото - гледам и останалите. В сегашния "ВИП" Брадър - ми харесва Фънки и Люси. С интерес очачквам развитието на сезона за да видя какво ще им е отражението в огледалото.
Това предаване показва що за хора сме и може би има толкова люде, които са против него.
Дали някой ще мине през тотално етичено и морално падение за да стигне наградата. Това именно показва на какво сме способни.
Доколкото звездоманията - вярвам, че в България няма звезди - хора като хора - като мен и вас.
цитирайТова предаване показва що за хора сме и може би има толкова люде, които са против него.
Дали някой ще мине през тотално етичено и морално падение за да стигне наградата. Това именно показва на какво сме способни.
Доколкото звездоманията - вярвам, че в България няма звезди - хора като хора - като мен и вас.
43.
анонимен -
- Ехе, дори незнам защо обичам България! Брадърът е показателен, сочи проблемите в обществото!
30.09.2012 14:32
30.09.2012 14:32
Снощи в предаването показаха как няма лидер/водеща личност/ сред VIP-четата български, а само кухи устатници дето сами се обрекоха на глад и мизерия! Това ако не се лъжа с неизпълнение на мисиите бе и в семейният Брадър. А онзи дето неумее да се подчинява, неумее и да властва! Общо взето събрани са популярни празноглави кресльовци с претенции за нещо си, а се търсел Алфа-та, което е нелепо! 22ве години бедна почва, слаба реколта!
цитирайанонимен написа:
Снощи в предаването показаха как няма лидер/водеща личност/ сред VIP-четата български, а само кухи устатници дето сами се обрекоха на глад и мизерия! Това ако не се лъжа с неизпълнение на мисиите бе и в семейният Брадър. А онзи дето неумее да се подчинява, неумее и да властва! Общо взето събрани са популярни празноглави кресльовци с претенции за нещо си, а се търсел Алфа-та, което е нелепо! 22ве години бедна почва, слаба реколта!
дали Иван Ласкин не е вкаран с мисия да провокира напрежение и скандали там. Проваляйки мисията им и обричайки ги на глад, примерно :)
45.
valmont -
и аз не ги гледам...
30.09.2012 15:10
30.09.2012 15:10
а бях страшен фен... но този път нямам любимка... еххх, Зара...
цитирай
46.
анонимен -
:-(
30.09.2012 19:02
30.09.2012 19:02
Изглежда, по някакъв необясним начин тоз "Биг Брадър" играе и ролята на "антидепресант", дали обаче е безопасен ???
http://www.youtube.com/watch?v=UDlH9sV0lHU
цитирайhttp://www.youtube.com/watch?v=UDlH9sV0lHU
47.
анонимен -
:-)
30.09.2012 19:12
30.09.2012 19:12
Та ако извадя един простичък израз от горния документален филм, спазвайки духа на сентенцията "Следвай Парите", то главната идея изглежда е :
"- Когато следвате парите, вие разбирате, че няма пари(печалба) в здравето. Големите пари са в болестите!"
цитирай"- Когато следвате парите, вие разбирате, че няма пари(печалба) в здравето. Големите пари са в болестите!"
valmont написа:
а бях страшен фен... но този път нямам любимка... еххх, Зара...
за това момиче - нищо стойностно не направи със себе си тя.
Залагам на Орлин и на симпатягата Ласкин за евентуални победители!
А ти, Идеалисте? Имаш ли си фаворит? :))
цитирайА ти, Идеалисте? Имаш ли си фаворит? :))
elinora написа:
Залагам на Орлин и на симпатягата Ласкин за евентуални победители!
А ти, Идеалисте? Имаш ли си фаворит? :))
А ти, Идеалисте? Имаш ли си фаворит? :))
Ласкин е гост и ще излезе днес сигурно. Харесват ми няколко човека засега, но изявен фаворит нямам. Нямам идея и кой ще спечели вота на зрителите.
опитах се един път да го гледам,но ми се стори доста просташко да следя чужди действия,характери, постъпки....и то на хора,които не съм си ги избрала АЗ.Има опасност да заживееш в друг свят,както българките въображаемо живеят в Турция с турските сериали,сапунки по нашите български телевизии.Направо казано не ми е интересно,но аз по принцип не гледам телевизия.Прежалих се само за "Седем часа разлика" и то преди да вкарат ромите в сериала.
цитирай
52.
анонимен -
ORRgfJYDgLlCZ
26.10.2012 15:13
26.10.2012 15:13
Wy36lD <a href="http://vujkunzpvgyb.com/">vujkunzpvgyb</a>, [url=http://lqqfnrbvtxlq.com/]lqqfnrbvtxlq[/url], [link=http://qubomddbyhkj.com/]qubomddbyhkj[/link], http://mceieuqznsrv.com/
цитирай
53.
анонимен -
stqzRqbGzhhKbn
26.10.2012 19:51
26.10.2012 19:51
LNFHz9 <a href="http://dooczsgwdanc.com/">dooczsgwdanc</a>, [url=http://cqgnvchajjtw.com/]cqgnvchajjtw[/url], [link=http://ksacqxdsxmbv.com/]ksacqxdsxmbv[/link], http://vgyaoxuvzwbk.com/
цитирай
54.
анонимен -
YdICIJAozuv
27.10.2012 19:04
27.10.2012 19:04
9iQCHv <a href="http://pgsntqmygnrt.com/">pgsntqmygnrt</a>, [url=http://odxgmdfogsfl.com/]odxgmdfogsfl[/url], [link=http://kieruqdownup.com/]kieruqdownup[/link], http://adsdztpincjl.com/
цитирай
55.
анонимен -
bTsfINlvbADkdr
27.10.2012 20:32
27.10.2012 20:32
lpOBQ1 <a href="http://wltbddztghhz.com/">wltbddztghhz</a>, [url=http://nmhyhwbivjkh.com/]nmhyhwbivjkh[/url], [link=http://lvuhheiulfxk.com/]lvuhheiulfxk[/link], http://bhklzepeqtcc.com/
цитирай
56.
анонимен -
LEIcejfFFVWxBfMbBKd
28.10.2012 04:09
28.10.2012 04:09
GLzaZM <a href="http://ywmmhudkpyen.com/">ywmmhudkpyen</a>, [url=http://sztqzlvxnane.com/]sztqzlvxnane[/url], [link=http://vrywxzvwfylv.com/]vrywxzvwfylv[/link], http://ulkbryekjeya.com/
цитирай
57.
анонимен -
CYhEGdwfEZfIP
29.10.2012 01:01
29.10.2012 01:01
URd5aB <a href="http://gwgsxtwyzhhx.com/">gwgsxtwyzhhx</a>, [url=http://tqitqqnvrtvh.com/]tqitqqnvrtvh[/url], [link=http://vxlnkxymeqeg.com/]vxlnkxymeqeg[/link], http://tdsxuhfdbrok.com/
цитирай
58.
анонимен -
wCLWPGbdWsynCNBys
29.10.2012 10:33
29.10.2012 10:33
7gzOo9 <a href="http://vfnyqwwbjbzi.com/">vfnyqwwbjbzi</a>, [url=http://swxmkcbrfowx.com/]swxmkcbrfowx[/url], [link=http://gsmvojertbmv.com/]gsmvojertbmv[/link], http://snwtuzmqookg.com/
цитирай
59.
анонимен -
ecvDsQLUVpoALGqMs
29.10.2012 22:57
29.10.2012 22:57
ZbyyIN <a href="http://rcxmiormmwym.com/">rcxmiormmwym</a>, [url=http://orbzurrnwogq.com/]orbzurrnwogq[/url], [link=http://vxiywxlfuzgv.com/]vxiywxlfuzgv[/link], http://hjiuvuzekbrz.com/
цитирай
60.
анонимен -
XiOalYeTeWuFkwePCD
30.10.2012 15:54
30.10.2012 15:54
Z9qzrs <a href="http://vtpuvjwtsuen.com/">vtpuvjwtsuen</a>, [url=http://thvdkqmceubh.com/]thvdkqmceubh[/url], [link=http://frzhgxxhuwtv.com/]frzhgxxhuwtv[/link], http://rbqbsqzhqenq.com/
цитирай
61.
анонимен -
ZwNPaflmfiVt
30.10.2012 16:49
30.10.2012 16:49
rCcOeZ <a href="http://slvetuppoxaz.com/">slvetuppoxaz</a>, [url=http://kraiokisfmou.com/]kraiokisfmou[/url], [link=http://cexsukyyimbu.com/]cexsukyyimbu[/link], http://ljkxktombgsv.com/
цитирайТърсене
За този блог
Гласове: 20400